hír
Külföldön is megérintette a kritikusok szívét a megözvegyült boxedző és a tőle elhidegült ortodox zsidó fiának egymásra találása. Breier Ádám első…
továbbhír
Tóth Barnabás alkotása a filmkritikus zsűri rangos FIPRESCI-díját nyerte el a Szófia Nemzetközi Filmfesztiválon. Az Akik maradtak látványvilágát,…
továbbhír
Hat film szerepel a legjobb elsőfilmeseket elismerő Európai Filmdíj jelöltjei között, köztük Szilágyi Zsófia Egy nap-ja is.
továbbhír
Nemes Jeles László Napszállta című alkotásának ítélte a legjobb film díját a nemzetközi filmkritikusok szövetsége, a FIPRESCI zsűrije Velencében. A…
továbbhír
Az Európai Filmakadémia idén is elkezdte összegyűjteni a jelöltjeit és felkérte az Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségét (FIPRESCI), hogy sorolja…
továbbhír
Szilágyi Zsófia Egy nap címe filmje nyerte el szombaton a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének (FIPRESCI) kategóriadíját a 71. cannes-i…
továbbhír
Hongkongi filmnapok, izraeli humor, kínai bemutató Sanghaji Nemzetközi Filmfesztiválról, Torino Film Lab és FIPRESCI kritikusi workshop alkotják a…
továbbhír
Kárpáti György filmkritikust, újságírót, a MÚOSZ Film- és Tévékritikusi Szakosztályának titkárát választotta főtitkár-helyettesének az olaszországi…
továbbmagazin
A Cinefesten Radu Jude alkotása nyerte el a nemzetközi filmkritikusok díját. A Berlinalen Ezüstmedvével díjazott román fekete-fehér drámát most…
továbbhír
Nemes Jeles László első filmje, a Saul fia elnyerte a Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének (FIPRESCI) díját a 68. cannes-i filmfesztiválon,…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéSuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni, enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas.