hír
Az egyik legnagyobb presztízsű nemzetközi dokumentumfilm fesztivál, az IDFA - Amszterdami Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál rövidfilmes…
továbbhír
A világ legnagyobb dokumentumfilm-fesztiválja, az 1988-ban alapított IDFA is hozzájárul ahhoz, hogy minél tartalmasabban tölthessük el a következő…
továbbhír
A Sundance Institute támogatása után Bakony Alexa inkubátoros filmterve rangos dokumentumfilm fesztiválon mutatkozhat be. Az Egy fiú meghívást…
továbbhír
Ismét magyar alkotás az IDFA programjában! A rangos Amszterdami Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál válogatásában szerepel Szabó Réka Locarnóban is…
továbbhír
Ugrin Julianna, a Könnyű leckék, A monostor gyermekei és az Egy nő fogságban producere is részt vesz májusban a cannes-i filmfesztivál keretén belül…
továbbhír
Modernkori rabszolgáról készítette Tuza-Ritter Bernadett Egy nő fogságban című dokumentumfilmjét, ami most esélyt kapott, hogy bekerüljön a legjobb…
továbbhír
A jövőben rendszeresen hírt adunk azokról a kurrens, európai pályázatokról, amelyek a magyar filmszakma szereplői számára is elérhetőek. Az…
továbbhír
A november 15. és 26. között Amszterdamban megrendezett IDFA főszekciójában versenyez Tuza-Ritter Bernadett 90 perces dokumentumfilmje, az egyelőre…
továbbhír
The Next Guardian címmel debütál az első magyar-bhutáni koprodukcióban készült alkotás a holland dokumentumfilmes fesztiválon. A november közepén…
továbbmagazin
Ugrin Julianna az Éclipse Film alapítója, olyan filmek producere, mint a Szerelempatak, tititá, Meleg férfiak hideg diktatúrák, vagy a Reményvasút.…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRojál / Moszkva tér