magazin
Cikksorozatunk második részében folytatjuk a beszélgetés Almási Tamás és Kékesi Attila dokumentumfilm-rendező osztályának végzőseivel. A készülő…
továbbmagazin
Almási Tamás és Kékesi Attila dokumentumfilm-rendező osztályának végzőseivel beszélgettünk diplomafilmjeikről, melyeknek a befejezése eltolódott a…
továbbmagazin
Tavaly szeptemberben újabb dokumentumfilm-rendező osztály indult az SZFE mesterképzésén, nyolcan nyertek felvételt Almási Tamás és Kékesi Attila…
továbbhír
Közeli barátok visszaemlékezései alapján alkothat képet a néző Robert Capáról, a világhírű magyar származású fotóművészről a Közel Capához című…
továbbmagazin
Kékesi Attila dokumentumfilmje Magyarország legrégebbi magánkézben lévő benzinkútjáról és annak 80 éves tulajdonosáról. A film rendezőjét a 42.…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié