magazin
2017 ismét kiemelkedő év volt a magyar film számára: Oscar-díj, Arany Medve, egy tucatnyi meghívás, elismerés és jelölés után boldogan zárjuk le az…
továbbmagazin
Az 1936-ban játszódó Budapest Noir azt a korszakot mutatja be, amikor Magyarországon gyökeret vertek a náci eszmék. Gárdos Éva filmjének alapvető…
továbbmagazin
Az 1930-as éveket idéző ruhákba öltözött, hosszú kabátot és kalapot viselő elegáns hölgyek és urak mászkálnak fel-alá egy vasútállomás forgalmas…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié