hír
2020. január 1-jétől a Nemzeti Filmintézet (NFI) az eddigi gyakorlattól eltérően egyaránt támogatja majd a televízióba és a moziba szánt filmeket.…
továbbhír
A 76. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál a felújított alkotásokat bemutató „Venice Classics” programjába meghívta a magyar újhullám nyitófilmjét, a…
továbbhír
Egy hónap alatt 404 filmterv érkezett a Magyar Nemzeti Filmalap történelmi filmes programjára, amelyre történelmi témájú játékfilmtervekkel lehetett…
továbbhír
A Filmalap történelmi filmes programjában a nagyközönség számára érdekes, magyar történelmi témájú filmterveket vár, a pályázat pedig nem csak…
továbbhír
Havas Ágnes, a Nemzeti Filmalap vezérigazgatója a rádióban mondta el, hogy hamarosan több magyar történelmi filmre számíthatunk.
továbbmagazin
Egy hét múlva rendezik meg a Filmalap Inkubátor programjának döntőjét, a nyilvános pitchfórumot, ahol 10 filmtervet mutatnak majd be a döntőbe…
továbbhír
Havas Ágnes, a Filmalap vezérigazgatója a Filmszakmai Döntőbizottság tagjának kérte fel Hegedűs Bálint forgatókönyvírót.
továbbhír
15 különböző filmes szakterületi képzésre 10 pályázat érkezett a Magyar Nemzeti Filmalap filmszakmai képzési pályázatára. Az egyes pályázatok több…
továbbhír
Megalakult Magyarország hivatalos Oscar-nevezéséről döntő bizottsága, ahol neves filmes szakemberek döntik el, melyik filmet küldjük el az Amerikai…
továbbhír
A magyar filmszakma álmainak sokszínűségét tükrözi az a hét mozifilm, amelynek forgatása a Magyar Nemzeti Filmalap támogatásával valósulhat meg -…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié