hír
A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) film- és tévékritikus szakosztályának, valamint a Magyar Filmművészek Szövetsége filmkritikus…
továbbmagazin
Itt az év vége, az összegzés ideje. 2021 bőséges év volt a magyar filmiparban, ezért nehéz volt csupán tízet kiválasztani a best of listánkra.…
továbbmagazin
Vadonatúj szekcióban mutatkozott be Cannes-ban Mundruczó Kornél és Wéber Kata Evolúciója, amit a Proton Színházzal készített előadásukból formáltak…
továbbhír
Los Angelesben rendezik meg 19. alkalommal a Magyar Filmfesztivált, egy héten át magyar játékfilmek, televíziós alkotások, dokumentum-, és…
továbbhír
A Rossz versek című alkotás nyerte a legjobb játékfilmnek járó 2019-es Magyar Filmdíjat. A hazai mozifilmek díjátadó gáláján összesen 19…
továbbhír
16. alkalommal rendezik meg a New York-i Modern Művészetek Múzeumában (MoMA) a restaurált filmek fesztiválját „To Save and Project - The 16th MoMA…
továbbmagazin
Majdnem egy évtizedes kihagyás után tért vissza a nagyvászonra Mészáros Márta, az európai film egyik legjelentősebb alakja, aki magyar nőként…
továbbFriss
Richard Linklaternek végleg a mániájává vált az idő múlása
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié