hír
A 23. Jihlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon versenyprogramban debütál Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak, és A horror…
továbbmagazin
Nyilvánossá vált a The Rub című hatvan perces pszichedelikus Hamlet-adaptáció, Lichter Péter és Máté Bori 2018-as játékfilmje. A The Rub több száz…
továbbmagazin
A Soldivision alternatív filmterjesztő cég februárban házhoz viszi a mozit. Annyit kell tenned, hogy választasz egy filmet, összetrombitálod a…
továbbhír
Hamlet-rajongó vagy? Láttad már Laurence Olivier-vel, Mel Gibsonnal és Kenneth Brannagh-gal? A Vígszínházba is elmentél, hogy az ifj. Vidnyánszki…
továbbmagazin
Lichter Péter második, Máté Borival közösen rendezett nagyjátékfilmje absztrakt Shakespeare adaptáció, amely roncsolt celluloid szalagok képeivel…
továbbmagazin
Lichter Péter és Máté Bori a magyar avantgárd utazó nagyköveteivé váltak: múlt héten Franciaországban tartottak diákoknak kísérleti filmes…
továbbhír
The Rub című kísérleti filmjükkel térnek vissza a Berlinale egyik mellékprogramjának, a Kritikusok Hetének versenyébe, emellett 2016. október 8.-a…
továbbFriss
Richard Linklaternek végleg a mániájává vált az idő múlása
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéLehozom a holdat palacsintasütőnek, de nem mondok le rólad semmiképpen.
Bíró Máté / Körhinta