Így írtunk mi 2017

Már nincs sok hátra az évből, összegyűjtöttük kedvenc forgatási riportjainkat és interjúinkat, most pedig a kritikákon a sor. Remek évet zár a magyar film, voltak nagy közönségsikereink és díjnyertes fesztiválfilmjeink egyaránt, számos neves rendező jelentkezett új opusszal, sőt még magántőkéből is forogtak filmek. Kritikáink 2017-ben.

magazin

A Viszkis: A közkedvelt bankrabló balladája

A Viszkis rabló, azaz Ambrus Attila nagy port kavart ügye régóta mozivászonra kívánkozik, és legalább ekkora várakozás előzte meg Antal Nimród…

tovább

magazin

Árulók: Ha írónak tartod magad, pártosnak kell lenned

Ma este, az 1956-os forradalom évfordulóján mutatja be a magyar televízió Köbli Norbert legújabb történelmi drámáját: a Fazakas Péter rendezésében…

tovább

magazin

Budapest Noir: Bolyongás a magyar Sin City-ben

Az 1936-ban játszódó Budapest Noir azt a korszakot mutatja be, amikor Magyarországon gyökeret vertek a náci eszmék. Gárdos Éva filmjének alapvető…

tovább

magazin

Legjobb úton: Egy helyben toporogva utazunk

Merre tovább? - Ahogyan generációjának számos tagját, a hét évnyi külföldi bolyongásból ideiglenesen hazatért fiatal zenészt, Nándit is ez a kérdés…

tovább

magazin

Aurora Borealis: Összefonódó sorsok

Több riport- és dokumentumfilm után, nyolc év kihagyással tért vissza a nagyjátékfilmhez Mészáros Márta, a 60-as, 70-es évek egyik legnagyobb,…

tovább

magazin

Pappa Pia: Megfeneklett bulihajó

Szabó Kimmel Tamás motoron feszít, Nagy Feró megpattan az öregek otthonából, Stohl András pedig mániákusan röhög, de nem énekel. A vízpart, az…

tovább

magazin

Hetedik alabárdos: Óda a segédszínészhez

Az idei CineFest versenyblokkjának egyetlen magyar indulójaként debütált a Filmalap Inkubátor programjának első produktuma. Vékes Csaba rendező egy…

tovább

magazin

Jupiter holdja: Nem olyan távoli jövőnk

Egy keserű és ellenséges, ‘fiktív’ Magyarország felé sodorja az áramlat a szír menekültet, aki angyalként száll Budapest fölé, hogy felébressze a…

tovább

magazin

Fagyott május: Limitált világvége

Poszt-apokaliptikus túlélőhorror vadházassága az absztrakt kisérleti filmmel – Lichter Péter független alkotása nem csak a horror sikeres…

tovább

magazin

A tökéletes gyilkos: Szemet szemért

Pacskovszky József közel tíz éves kihagyás után tért vissza a mozikba, a hazai filmgyártás mai trendjét követve zsánerfilmmel, egy akcióelemekkel…

tovább

magazin

Brazilok: Kezdődik a vébé döntő

Az idei hazai filmtermés minden túlzás nélkül nagyszerű, fesztiválsikerekben gazdag és ígéretes nézőszámokat produkáló darabjai, így Az állampolgár,…

tovább

magazin

Kojot: Ember embernek prérifarkasa

Két, egymásnak feszülő akarat, birtoklási vágy és önfejűség. Kinek bizonyítási kényszerből, kinek a puszta hatalom érzéséért. A Kojot a tűzkői…

tovább

magazin

1945: Volt egyszer egy holokauszt

Török Ferenc filmje, az 1945 a Saul fia kvázi-folytatásának is tekinthető: a holokauszt és a II. világháború utóéletét, következményeit tárja fel,…

tovább

magazin

Kincsem: Magyar wunder

Az ország lakosságának számához mért csodalovak tekintetében világviszonylatban sem állunk rosszul. Néhány éve Overdose sikereinek örülhettünk, de…

tovább

magazin

Testről és lélekről: A természet csodái

Majdnem húsz éve nem készített nagyjátékfilmet, de most megható és varázslatos alkotással tért vissza Enyedi Ildikó (Az én XX. századom; Simon…

tovább

magazin

Az állampolgár: Migráns premier plánban

Vranik Roland új moziját nem a migránsválság ihlette, az ötlet már az egész Európát érintő események eszkalálódása előtt megszületett, az elkészült…

tovább
az összes dosszié

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Elmondom a következő életemben, ha mindketten macskák leszünk.

Vanília égbolt

Oszd meg! Az összes idézet