A nézettségcsökkenés nem vonatkozik általánosan Európa minden országára, de számos nagy területen megfigyelhető. A németországi nézőszámok például 8,2%-kal csökkentek, a franciák 5,6%-kal, Spanyolországban pedig 7,7%-os volt az esés. Meredek hanyatlás jellemez néhány új EU-tagországot is, többek között Magyarországot (13,8%-os csökkenés) és Szlovákiát is (19,9%). A jegyárak növekedése miatt a nézettség ugyan csökkent, a bevétel mégis nőtt: a budapesti mozikba 2007-ben 4,4%-kal kevesebb néző váltott jegyet, mint 2006-ban, azonban idén is 1,3%-kal több bevételt számoltak a mozipénztárakban. - olvasható az odeon.hu évértekelésében. http://odeon.hu/boxoffice.phtml?id=295
Az általános csökkenés ellenére néhány országban mégis számottevően növekedtek a jegyeladások: Olaszországban például 12,3%-kal, Az Egyesült Királyságban pedig 3,7%-kal. Néhány új uniós tagállam is növelni tudta nézőinek számát: legszembeszökőbben Litvánia, ahol a nézettség 34%-kal, 2,4 millióról 3,4 millióra ugrott.

Habár a nézőszámok csökkentek, a hazai filmek mégis jól teljesítettek majdnem minden országban. A belföldi filmek piaci részesedése a 17 tagországból 11-ben nőtt – állítják a kimutatás készítői az elérhető, nyilvános adatok alapján.
A beszámolóból kiderül, hogy az átfogó hazai sikert nagymértékben erősíti a közönség kiéhezettsége a hazai filmekre.

A belföldi produktumok leginkább az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Csehországban és Lengyelországban tudtak nagyobb részesedést nyerni a hazai piacból (8%-os, 7,2%-os, 5,1%-os és 8,8%-os emelkedéssel). A beszámoló szerint mind a négy területen általános nézettségemelkedés figyelhető meg.
Ellenben Németországban, ahol jelentősen csökkentek a nézőszámok, a hazai filmek piacrészesedése 6,9%-ot esett, Franciaországban ez a szám eléri a 8,1%-ot.

A beszámoló egyértelmű összefüggést mutat ki a nézőszámok változása és a hazai filmek piaci részesedése között bármely adott uniós tagországban. Magyarországon ez a folyamat visszaszorulni látszik: 2005-ben a magyar filmek forgalma ellensúlyozta a visszaesést: több mint 2,4 millióan váltottak hazai gyártású műre belépőt. 2007-ben 1,3 millió nézője volt a magyar filmeknek, egymillióval kevesebb, mint két évvel ezelőtt, miközben duplájára nőtt a filmek száma.