A tartalomból:

NEOWESTERN

A 70-es évek álomgyári forradalma után szűk fél évszázaddal a kortárs Hollywood szerzői rendezői ismét felfedezik maguknak a westernfilmet, nem csupán azért, mert kíméletlen túlélés-történeteikben saját alkotói problémáikról vallhatnak, de az is szerepet játszhat döntésükben, hogy a westernfilm a mai domináns műfajokon túl új rétegközönségeket képes elérni, legyen szó az idősebb korosztályról, a művészfilm-kedvelőkről vagy akár a saját hétköznapi függetlenségi harcukat vívó nőkről.

Varró Attila: Nem nőnek való vidék (Neowestern)

Roboz Gábor: A halál torkában (Alejandro Gozález Iñárritu: A visszatérő)

Baski Sándor: Vissza a gyökerekhez (Quentin Tarantino: Aljas nyolcas)

 

KÉTARCÚ HOLLYWOOD

Charlie Kaufman történeteiben (John Malkovich menet, Adaptáció, Libidó, Egy makulátlan elme örök ragyogása, Kis nagy világ) a fantázia, az emlékek, a fikció, a vágyak és fóbiák délibábjai átláthatatlanul rétegződnek egymásra.

Parragh Ádám: Bábok színpada (Charlie Kaufman)

Kárpáti György: Folytatása mindig következik (Hollywoodi franchise)

Sepsi László: Galaktikus örökmozgó (J.J. Abrams: Star Wars: Az ébredő erő)

 

MAGYAR MŰHELY

„Kakukktojás voltam mindig is, és egy ilyen filmmel, aminek minden mondata más, mint a többi magyar filmé, nem tudtak mit kezdeni. Valódi emberekről szólt, akiket az életből ismertem. A Megáll az időben sem találták meg, mit kéne betiltani, pedig abban a filmben annyi elhallgatott dolog volt, hogy az egyik kritikus azt írta, a megkövesedett problématömeget valósággal rárobbantja a nézőre.”

Soós Tamás: „Kakukktojás voltam mindig” (Beszélgetés Bereményi Gézával)

Pápai Zsolt: Festő a felvevőgéppel (Zsigmond Vilmos 1930-2016)

Kolozsi László: Az utolsó pillanatban (Kern András: Gondolj rám)

Vízer Balázs: „Akinek van humora, az játsszon humorosat” (Beszélgetés Kern Andrással)

Teszár Dávid: A Kékarcú Isten tanítása (Miklós Ádám: Menla hagyatéka)

Schubert Gusztáv: Magyar átok (Zsigmond Dezső: Egy passió kálváriája)

Soós Tamás Dénes: Jobban teljesít (Dyga Zsombor– Mátyássy Áron: Aranyélet)

 

NŐI NAPLÓK

„Csak azért lettünk azok, akik vagyunk, mert radikálisan elutasítjuk azt, amivé mások tesznek minket. Egyszer csak arra ébredsz, hogy az ő terük vagy és az határoz meg téged is. Aztán jön a kérdés: szembemész-e velük, hogy változtass ezen az állapoton.” Joy és Carol, két árnyalt, szolidáris és izgalmas női ébredéstörténet a mozikban.

Ádám Péter: Szolgák és urak (Benoît Jacquot: Egy szobalány naplója)

Tüske Zsuzsanna: Nők keretben (David O. Russell: Joy; Todd Haynes: Carol)

 

FILM/REGÉNY

Sándor Anna: Szoba kilátás nélkül (Emma Donoghue: A szoba)

Vajda Judit: Az emberrablás boldogsága (Lenny Abrahamson: A szoba)

 

BETILTOTT VÁGYAK

Kis Katalin: Hideg/meleg (LMBTQ-filmek: Románia, Oroszország)

 

KÍSÉRLETI MOZI

Horeczky Krisztina: Mozgás-idő-ritmus (A táncfilm kezdetei)

 

ÁZSIAI PANORÁMA

Stőhr Lóránt: Érzelem és érzelem (Tajvani hullámok 3. rész)

 

KRITIKA

Jankovics Márton: A nagy családegyesítés (Anders Thomas Jensen: Férfiak és csirkék)

Andorka György: Portré három ülésben (Danny Boyle: Steve Jobs)

 

TELEVÍZIÓ

Csiger Ádám: Vérvörös cipellők (Moira Walley-Beckett: Kegyetlen tánc)

 

A Filmvilág már az interneten (dimag.hu) is előfizethető és olvasható!

Hűséges Olvasók, filmes barátok! Támogassátok továbbra is a Filmvilág Alapítványt (19019037-2-41), az adótok 1%-ával!