A Fehér Isten Sevillából, az Ítélet Magyarországon Minkszből, a Laznie, a Paparazzi és az Újratervezés pedig Berlinből hozott haza elismeréseket. Ezen a hétvégén osztották ki a Los Angeles-i Magyar Filmfesztivál díjait is.
Los Angeles-ben átadták a hétvégén Magyar Filmfesztivál díjait. A legjobb film díját Szász Attila rendezése, A berni követ (Olvasd el kritikánkat!) és Men Lareida magyar főszereplőkkel forgatott svájci filmje, a Viktória - A zürichi expressz-t nyerte el (Olvasd el kritikánkat!). A legjobb elsőfilm díját Bodzsár Márk Isteni műszak című fekete komédiája kapta (Olvasd el kritikánkat!), a legjobb operatőr díjával A berni követ-ért Nagy Andrást méltatta a zsűri. A legjobb színésznő díját Farkas Franciska személyesen vette át a Viktória - A zürichi expressz című film főszerepéért. Csányi Sándor a Coming Out-ban nyújtott alakításáért a legjobb vígjáték főszereplő díját (Olvasd el kritikánkat!), Kulka János A berni követ-ért a legjobb dráma főszereplő díját kapta.
Varga Ágota A tartótiszt című dokumentumfilmjéért a Los Angeles-i Magyar Ház díját nyerte el. Az Alex Friedman Humanitárius díjat Daniel von Aarburg Magyarországon játszódó Carl Lutz című svájci filmje kapta meg.
A 14. Los Angeles-i Magyar Fimfesztivál a Laemmle’s NoHo7 moziban november 20-ig tart a Bunyik Entertainment szervezésében a Filmalap támogatásával, a műsoron 12 egész estés film, valamint rövid- és dokumentumfilmek.
Újratervezés - előzetes
Hajdú Eszter Ítélet Magyarországon című filmjével (Olvasd el kritikánkat!) Minszkben a nemzetközi filmfesziválon elnyerte a legjobb dokumentumfilm díját.
A Berlinben megrendezett Interfilm rövidfilmfesztiválon a MOME-én végzett Ducki Tomek nyerte a legjobb animáció díját Laznie című Lengyelországban készült alkotásával. A filmterveket bemutató Script Pitch program zsűrijének díját Osváth Gábor producer nyerte Paprazzi című rövidfilm tervével. A fesztvál keretében megrendezett Car Shorts rövidfilmes verseny fődíját Tóth Barnabás Újratervezés című alkotása kapta.
(forrás: Magyar Filmunió)
Még több magazin
magazin
Működhet-e úgy egy bűnügyi film, ha a bűntett olyannyira megfoghatatlan, hogy sok néző észre sem veszi azt? A Hukkle esetében a bűntény csak arra…
továbbmagazin
Cancel culture az anatóliai tájban: Nuri Bilge Ceylan új filmjének tanár főhősét azzal vádolják meg, hogy bántalmazza a diákjait. Az Elszáradt…
továbbFriss
Filmpremierekkel érkezik a 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál
Herendi Gábor futókról szóló romantikus vígjátékot készít
Ők az idei Mozgókép Fesztivál életműdíjasai
Élőzenével kísért némafilmekkel ünnepli a magyar film napját az Uránia
Idén májusban is lesz Artmozik éjszakája
Foroghat a Ványa bácsi, a Magyar királylányok és az itt élő svábokról szóló dokfilm is
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié