A különleges budapesti helyszíneken felvett videoklip-sorozatuk, vagyis a Kodály Method ötletén felbuzdulva készítette el Szimler Bálint rendező és Rév Marcell operatőr, a Balaton Methodot. 18 videoklip 18 bandának, melyek különböznek egymástól, más a hangulatuk és más elvek szerint épülnek fel, ezért az alkotók rugalmasságot és nyitottságot vártak el a zenekaroktól. A forgatás jó hangulatban telt, a folyamatos zenélés még a 18 órás napoknak is megalapozta a buli hangulatot.

(A videót a Magyar Filmakadémia készítette)

"A Balaton Method célkitűzése azonban nem szólt másról, mint az élőzenéről és a vizuális kísérletezésről, nem játékfilmet, vagy a balatoni állapotokat és a könnyűzenei szcénát felmérő dokumentumfilmet vállaltak. A kreatív videoklip-füzér mégis idővel olyan poptörténeti jelentőségű lehet, mint az Extázis 7-től 10-ig 1969-ből." - írtuk a film kritikájában.


Az alkotók szerint Az éjszakám a nappalod egy mágikus realista film, egy álmatlanságtól szenvedő főhős különös utazása az alvilágban. Dési András György és Móray Gábor rendezők az éjszakai város fenyegető és izgalmas hangulatát akarták ábrázolni, amely Pater Sparrow látványtervező munkáját is sokban megkönnyítette. A filmben uralkodnak a feltűnő neon színek, amitől még inkább egy álomszerű vízióvá válik a történet.


A város hangulatát mi is kiemeltük: "Egy Janus-arcú városban játszódik a Dési-Móray páros első nagyjátékfilmje, amely kísértetiesen emlékeztet ugyan Budapestre, a nappali felét azonban alig látjuk, az éjszakai pedig valami fura keveréke az álomnak és a valóságnak."

Gauder Áron Kojot és a szikla című animációs kisfilmjében, az indián népmesék és dalok világa elevenedik meg, melyek már gyerekkora óta nagyon közel állnak a rendezőhöz. Elmondása szerint, egy lassabb folyású, természetközeli történetet akart létrehozni, amelyen nem csak végigrohan a néző, hanem hagyja, hogy a film világa magába szippantsa. Gauder Áron indián kultúrához való kötődéséről itt mesélt nekünk korábban.