Kovásznai György festő, animációs rendező, grafikus, irodalmár, művészet-és természetfilozófus. Kis híján elsikkadt életművét a Kovásznai Kutatóműhely  vette kezelésbe, amely megalakulása óta azon dolgozik, hogy a méltánytalanul elfeledett alkotó munkáit megismerje a közönség. Erre remek alkalom nyílik majd 2010. tavaszán, amikor is a Kovásznai-életművet bemutató kiállítás nyílik a Magyar Nemzeti Galériában.

Ehhez a kiállításhoz készít Török Ferenc és Igor Lazin egy animációs esszéfilmet, amely Az élet dicsősége munkacímet viseli. “A Habfürdő az egyik legfontosabb kultfilm a mi kis életünkben” - vázolta fel a kötődést Török Ferenc, aki ebben az évben már dolgozott együtt Igor Lazin animációs rendezővel, mégpedig a HVG 30. születésnapjára készült HVG 30 című animáción, amelyet a hetilap emblematikus címlapjai ihlettek.

“A Habfürdő az egyik legfontosabb kultfilm a mi kis életünkben”

Az élet dicsőségé-
nek alapkoncepciója, hogy egy kitalált interjút készítenek Kovásznaival, eredeti írásait és filmjeiben használt szövegeit, dialógusait alapul véve. A különböző hangokon megszólaló művész önmagával folytatott dialógusát hallgatva bepillantást nyerhetünk Kovásznai ars poetica-jába, életébe, és mindazokba a dolgokba, amelyek foglalkoztatták. A filmszöveg másik alappillérét olyan kortárs művészekkel, közéleti személyiségekkel (többek közt Gauder Áronnal, Másik Jánossal, György Péterrel, Hammer Ferenccel vagy Rutkai Borival) készült rövid interjúk adják majd, akikre valamilyen módon hatott Kovásznai művészete.

A film képi világát ugyanaz a burjánzó stíluskavalkád határozza majd meg, mint a korát jócskán megelőző művész vízióit. Kovásznaihoz hasonlóan számos technikát használnak az alkotók, az esszéfilmben egyaránt helyet kapnak a fennmaradt festmények – különös tekintettel életének utolsó éveiben készült pop-art stílusú táblaképeire, a Kovásznai-filmek, a művész önarcképei, illetve a Kovásznai-stílusban átrajzolt alakok, akik valós másuk helyett nyilatkoznak róla, Kovásznai egyik 'specialitását', a riport alapú, dokumentarista animációt idézve (Lsd.: Riportré). A filmben a tervek szerint Másik János zenéi is megszólalnak majd, különféle műfajú remixekben. 

A film képi világát burjánzó stíluskavalkád határozza majd meg
(Koncepciókép a filmhez)

“Szeretnénk, ha végre felfedezné Kovásznait a magyar képzőművészet és filmművészet” - mondta Török Ferenc, aki alkotótársával együtt törekszik arra, hogy ne csak a kiállításon, hanem művészmozikban, kísérőfilmként és az interneten is felbukkanjon majd az utómunkálatoknál járó Kovásznai-film.