Ujj Mészáros Károly filmje, a számos nemzetközi díjat besöpört Liza, a rókatündér nem lehetett volna ilyen sikeres, ha nincsenek Tövisházi Ambrus fülbemászó betétdalai. Ezekből áll a magyar zenetörténet első magyar-japán surf rock filmzenéje.
A zeneszerző Erik Sumo, alias Tövisházi Ambrus rengeteg ázsiai popzenét hallgatott meg a ’60-as évekből, hogy elérjék a korszak jellegzetes beat hangzását. A hangszerelésnél és a felvételnél is külön figyelmet szenteltek annak, hogy csak korhű technikát használjanak: Neumann mikrofonokat, Ludwig dobfelszerelést és a gitárhangzást is ehhez igazították. Így bátran mondhatjuk, hogy akár Japánban is felvehették volna az anyagot, ötven évvel ezelőtt.
Ennek megfelelően a Budabeats kiadó nem hagyhatta, hogy pusztán mp3 fájlok formájában maradjon fenn az utókor számára a Liza zenéje. A kiválasztott négy szám tehát méltó módon vinyl lemezen jelenik meg. A Dance, Dance Have A Good Time és a Doki Doki pörgős surf rock számok az A oldalon, míg a B oldalon Liza (Balsai Mónika) énekével megtoldott Forever (My Love) ballada és a szintis funk bomba, a Funky Booeeiing hallható. A lemezt ITT tudjátok megvásárolni.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.