Borsody István és Kiss Sándor A kéz élete című filmje
A Becsöngetünk Produkció két filmje is örömhírrel jelentkezik. Borsody István és Kiss Sándor filmje az olasz Tracce Cinematografiche Film Fest különdíját nyerte el, Géczy Dávid A győztes című munkáját pedig beválogatták a dán Odense International Film Festival versenyfilmjei közé.
A tengerparti olasz kisvárosban, Nettunoban rendezett seregszemlére 1567 nevezés érkezett, közülük 100 alkotást válogattak be a fesztivál három versenykategóriájába. Borsody István és Kiss Sándor A kéz élete című különdíjas filmje a kéz perspektíváján keresztül mutatja be egy ember életének legfontosabb történéseit, ezzel a jelentéktelennek gondolt események és pillanatok fontosságra kívánja felhívni a nézők figyelmét - közölte a filmeket forgalmazó Becsengetünk Produkció. A 7 perces filmet az idei Mediawave fesztiválon is elismerték, ott a legjobb kísérleti filmnek járó díjat vitte el. A film egy részlete elérhető a Magyar Média Mecenatúra honlapján.
Borsody István - Kiss Sándor: A kéz élete
A Becsöngetünk Produkció arról is tájékoztatott, hogy Géczy Dávid A győztes című munkáját beválogatták az augusztusi dán Odense International Film Festival versenyfilmjei közé. A fiatalság elvesztéséről szóló film egy úszómesterről szól, aki egy ábránd segítségével éli át minden nap újra és újra fiatalságának napjait. A film két főszereplője Lukáts Andor és Kamarás Iván, operatőre Farkas Dániel, producere Skrabski Fruzsina. Dánia legrégebben alapított seregszemléjén dán és nemzetközi versenyszekcióban mutatnak be rövidfilmeket, a fesztivál győztese pedig a rövidfilmes Oscar-díj előválogatására nyer belépőt. Mindkét film a Magyar Média Mecenatúra Program támogatásával készült.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.