A tartalomból:

MAKK KÁROLY (1925-2017)

Gelencsér Gábor: Keretjáték (Makk modernizmusa) 4

Szekfű András: „Nem éreztem cinizmust” (Beszélgetés Makk Károllyal – 1. rész) 

Az első Makk-trilógia, a Megszállottak, az Elveszett Paradicsom és az Utolsó előtti ember azonos stílusban megfogalmazott közös gondolata a modern ember válsága. A változást, az elmozdulást a filmekben e gondolat egyre tisztább, egzisztencialista színezetű kifejtése jelenti, amely együtt jár a modern stíluseszközök mind fokozottabb alkalmazásával.

A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN

Parragh Ádám: Diszkrét zendülés (Az elnyomás allegóriái) 

Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda (Denis Villeneuve: Szárnyas fejvadász 2049) 

Zalán Márk: Gyógyító határátlépések (Denis Villeneuve) 

2019 disztópiájához képest a 2049-es Blade Runner jövőképe még komorabb, még sivárabb. Kietlen pusztulat ily lélegzetállító soha nem volt még a vásznon (felderengnek John Ford klasszikus westernjei), a Budapesten forgatott belsők klasszicista hangulata harmonikusan ellenpontozza a kopár külsőket – ez a nyomasztó, méltóságteljesen lepusztult világ ízig-vérig Philip K. Dick világa.

A KÉP MESTEREI

Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró (Néstor Almendros) 

MICHAEL HANEKE

Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul (Haneke és a thriller) 

Baski Sándor: A burzsoázia fantomja (Michael Haneke: Happy end) 

JEANNE MOREAU

Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm (Jeanne Moreau 1928-2017) 

A legszebb, legvonzóbb, legprofibb francia filmszínésznő? Ki volt Jeanne Moreau? Csak egy biztos, a legtalányosabb, aki körül mindig vibrál a filmvászon. Kiemelkedő alakítása Catherine a Jules és Jim-ből. A fiús csábító, akinek semmi köze Moreau „gonosz nő” szerepeihez, a hagyományos, „veszedelmes viszonyos” hideg szívtiprókhoz.

MAGYAR MŰHELY

Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” (Beszélgetés Mészáros Mártával) 

Kolozsi László: Budapest Confidental (Beszélgetés Gárdos Évával) 

Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ (Beszélgetés Buvári Tamással) 

Bokor Ágnes: A legjobb játék (Beszélgetés Deák Kristóffal) 

KÖNYV

Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig (Király Jenő: A mai film szimbolikája) 

PANORÁMA

Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában (A mai katalán film) 

FESZTIVÁL

Baski Sándor: A megoldás: empátia (CineFest – Miskolc) 

FILM/REGÉNY

Kolozsi László: Fagypont alatt (Jo Nesbø: Hóember) 

Sepsi László: Hidegítés (Tomas Alfredson: Hóember) 

KRITIKA

Jankovics Márton: A történelem fekete doboza (Mészáros Márta: Aurora Borealis – Északi fény) 

Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei (Buvári Tamás: Szeretföld) 

Nevelős Zoltán: A pokol kapuja (Martin Koolhoven: Megtorlás) 

Ádám Péter: A zseni árnyékában (Jacques Doillon: Rodin)