A tartalomból

MAGYAR MŰHELY
A világmegváltó szándéktól vezérelt rezsimek mindig is fő propagandaeszközüknek tekintették a filmet, a tükör azonban kétélű fegyver, nem csak azt mutatja meg, „ki a legszebb a világon”.
- Pólik József: Elvesztett illúziók (A magyar politikai film korszakai – 1. rész)    
- Hegedüs Márk Sebestyén: Holt ügyek (Rosszak-e a magyar krimik?)    

ÁLLATI ELMÉK
Az állathorror ragadozói nem a legyengült és beteg egyedeket, hanem a legyengült és beteg családokat fenyegetik. A család egységének megtörése egyben a civilizáció pajzsának repedését is jelzi, amin keresztül a hősök életébe betörhet az embertelen anyatermészet és a nyers ösztönvilág, így a leghétköznapibb állatot is csak egy hajszál választja el attól, hogy mitikus szörnynek látsszék.

- Forgách András: Lili és Hagen (Mundruczó Kornél: Fehér Isten)    
- Sepsi László: Borzasztó természet (Állathorror )    
- Csiger Ádám: Rossz nevelés (Samuel Fuller: White Dog)    

FEMME FATALE
Az egyetemes filmtörténet egyik legtöbbet foglalkoztatott figurája, a hollywoodi „végzet asszonya” idén százéves, sötét varázsát azonban mindmáig őrzi.
A tragikus románc egyik legnagyobb karriert befutott változata 1914-ben született meg, és a keresztségben a vampfilm nevet kapta, prototípusa a Kipling verse és Burne-Jones festménye ihlette A veszedelmes asszony.

- Pápai Zsolt: Kleopátra lánya (Százéves a femme fatale)    
- Zsubori Anna: Freud a Disney-kastélyban (Robert Stromberg: Demóna)    

DIVATMOZI
A mozi és a divat szorosan összefonódik, joggal párosíthatjuk össze a prêt-à-porter, azaz a konfekció fogalmát a tömegfilmével, az haute couture-t, a személyre szabott eleganciát a szerzői vagy művészfilmes alkotói hozzáállással és gyártási rendszerrel.

- Tüske Zsuzsanna: Divat-vásznak (Jalil Lespert: Yves Saint Laurent)
- Varró Attila: Fotós-montázs (Divatképek és Nagyítás)

LENGYEL FILM
Zanussi az elmúlt negyven év mintaadó lengyel filmrendezője. Az „erkölcsi nyugtalanság” etalonjához minden rendszerben hű maradt.

- Zalán Vince: Öt nem könnyű darab (Krzysztof Zanussi)    
- Pályi András: Ki vagy? (Lengyel Filmtavasz)    

HÖLLERING
„Magyarország felfedezése” a 30-as évek magyar mozijából kimaradt. Egy osztrák rendező mutatott rá példát.

- Kelecsényi László: Höllering a Hortobágyon (Beszélgetés Szekfü Andrással)    
- Szekfü András: A puszta meséje (Passuth és a Hortobágy-film)

FESZTIVÁL
- Varga Balázs: Eszköztelenül (Wiesbaden – goEast Filmfesztivál)    
- Buglya Zsófia: Filmhangok vegyeskarra (Linz – Crossing Europe)    
- Mátyás Győző: A tabuk ellen (Krakkó)    

FILM/REGÉNY
- Varró Attila: Apokalipszis, mindig (Hiroshi Sakurazaka: A holnap határa)
- Kránicz Bence: Továbbélők (Doug Liman: A holnap határa)

KÖNYV
- Stőhr Lóránt: A kánon joga (Gelencsér Gábor: Az eredendő máshol)    

HATÁRSÁV
- Szabó Dénes: Szerepjáték tárgyakkal (Beszélgetés Szöllősi Gézával)    

TELEVÍZIÓ
- Baski Sándor: Szuperhősök, labdával (Futball és reklám)

KRITIKA
- Sepsi László: A deviancia varázsa (Leonard Abrahamson: Frank)    
- Barotányi Zoltán: Első fokon (Hajdú Eszter: Ítélet Magyarországon)
- Vajda Judit: Őserdők hősei (Thierry Ragobert: Amazónia; Luc Jacquet: Volt egyszer egy erdő)    

A Filmvilággal januártól féláron mehetsz a Cirkó Moziba! (Részletek a Krónika rovatban.)

Legyél a Filmvilág mecénása: Vedd meg, védd meg!
A Filmvilág már az interneten (dimag.hu) is előfizethető és olvasható!