Szeptember 21-én indul a mozikban Vékes Csaba Hetedik alabárdos című vígjátéka, mely a Filmalap fiatal tehetségek támogatására létrehozott Inkubátor Programjának elsőként elkészült filmje. A Hetedik alabárdos humoros karriertörténet, amelyben a mellőzött színész egy váratlan felkérésnek köszönhetően az „örök statiszta” szerepből a teátrum vezető rendezőjévé válik. Innentől nem csak saját álmaiért, hanem az egész társulatért is küzdeni kezd. A napjaink színházi világában játszódó, szürreális elemekkel tarkított szatírából kiderül, a főhős mit tud kezdeni a számtalan buktatót rejtő vadonatúj megbízatással, és az is, mit szólnak ehhez a kollégái?

A szerepeket kiváló színészek alakítják: az RTL Klubon futó  A mi kis falunk sorozatból, a Brazilokból és Vranik Roland kultfilmjéből, a Fekete keféből is ismert Bánki Gergely. Sárközi-Nagy Ilona, a debreceni Csokonai Nemzeti Színház művésze, valamint olyan híres és elismert színészek, mint Bezerédi Zoltán, Ónodi Gábor, Ujlaki Dénes, Mohai Tamás, Nagy Ervin, Murányi Tünde, Kalocsay Mercedes, Ruszina Szabolcs, Majzik Edit, Felhőfi-Kiss László, Dióssi Gábor, Pálos Hanna, Polgár Péter. A producerek Herendi Gábor, Fancsikai Péter, Fancsikai Eszter, Vékes Csaba, Szentesi Zsolt, az operatőr Bálint Dániel. A film zenéjét az ismert Mohácsi fivérek - színházi rendező és író - állandó alkotótársa, a Szakértők zenekar vezetője, Kovács Márton szerezte, zenei supervisorként pedig a népszerű Žagar együttes oszlopos tagja, Zságer-Varga Ákos működött közre.

A Filmhu kint járt a film forgatásán tavaly szeptemberben, ahol az író-rendezővel is beszélgettünk. "Vékes Csaba saját élményei alapján írta a forgatókönyvet, amely a vidéki színházak és Budapest közti folyamatos autós ingázás során fogalmazódott meg benne először. Az első verzióban a filmnek is ez volt a kiindulópontja: egy színész, aki egy borzalmas nap után, az autóban kezdi átgondolni, mit csinált rosszul, mikor kellett volna az asztalra csapnia, és mit csinálna másképp, ha ő igazgatná a helyet. A színházi rendezésben nagy rutinja van, de filmet most készít először. A legnagyobb különbségnek a próbafolyamat hiányát gondolja – a darabok előtt mindig van legalább hat hét felkészülési idő, a színészekkel együtt lehet kitalálni, felépíteni valamit, itt azonban az idő szűke miatt erre nincs lehetőség. A filmrendezés még mindig egy új játék, ami szerinte nagyobb rutinnal biztosan könnyebbé fog válni."

Fotók: Skyfilm