Szeptember 5-ig jelentkezhetnek az amatőr- és független filmesek
2005 óta rendezik meg a Pannonfíling Mozgóképes Találkozót. A határon innen és túl alkotó amatőr- és független filmeseknek teret adó szemle egyben rövidfilmes versenyként is működik. Az elmúlt években alacsony költségvetésből, de annál nagyobb lelkesedéssel és kreativitással készült road movie-val, háborús drámával, sci-fivel vagy animációs filmmel is találkozhattunk a sokszínű kínálatban.
A rendezvény főszervezője, Németh Csaba az MTI-nek elmondta: a versenyezni kívánó indulóktól idén is legfeljebb 15 perces alkotásokat várnak. E mellett persze nem zárkóznak el a hosszabb alkotásoktól sem, melyet nevezési díj nélkül, műfaji megkötéstől függetlenül juttathatnak el az alkotók a fesztiválhoz. A beérkezett filmekből előzsűri válogatja össze a versenyprogramot, majd az abban szereplő műveket a zsűrivel és a filmesekkel együtt értékelhetik a nézők október 8-án, Veszprémben. A találkozón így az alkotók közvetlen visszacsatolást kapnak munkájukról, és a közönség is bepillanthat a filmkészítés kulisszái mögé.
A tavalyi, 11. Pannonfílingen a fődíjat Ugron Réka és Fekete Ludovic Amit gondolok az egészről, a második helyet az Elephant Studio nevű kollektíva A toll, míg a bronzérmet Engelmann Péter #Help című rövidfilmje szerezte meg. Karácsony Péter a Sült kacsáért különdíjat, Fekete kecske című munkájáért pedig közönségdíjat vihetett haza, míg a Pannon Szmájli birtokosa Király Róbert, A verseny című alkotás készítője lett.
Újdonság, hogy az idén különdíjat alapítottak a legromantikusabb rövidfilmnek is. A PannonLove névre keresztelt elismeréssel azt a művet díjazzák, amely a legdominánsabban ábrázolja a szerelmet vagy a szeretetet. A magyarországi és a határon túli alkotók jelentkezését szeptember 5-ig várják a szervezők, míg a mustrára október 8-án, a veszprémi Expresszó Klubban kerül sor a VeszprémFest Veszprémi Kultúráért Alapítvány fő támogatásával.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.