Egy olyan világban, ahol „Brüsszel” gyakorta távolinak tűnik, az egyes uniós szakpolitikák pedig szinte teljesen ismeretlenek a hétköznapi emberek számára, rövid videoklipek rávilágíthatnak arra, hogy ezek a témák életünk részét képezik. A meghirdetett videópályázat ezeket az összefüggéseket hivatott bemutatni, három témára fókuszálva, legfeljebb 90 másodperces, élőszereplős vagy animációs videókkal. A három téma a következő:

  • Egységes digitális piac (online vásárlás, az internetes zaklatás problémaköre, az online tér nyújtotta kulturális sokféleség, és a családi életet átszövő digitalizáció)
  • Fiatalok mobilitása az EU-n belül (külföldi önkéntes munkavállalás, ERASMUS programban való jelenlegi vagy korábbi részvétel, külföldön vállalt önkéntesség vagy eltöltött szakmai gyakorlat)
  • Klímaváltozás és energiaunió (éghajlatváltozás, megújuló energiaforrásokhoz való viszony)

A zsűri által kiválasztott, három kategória-győztes mellett az Európai Bizottság Facebook oldalán található applikáción keresztül lehet szavazni a közönségdíjas munkára május 4-14. között. Mind a négy díjazott fejenként 300 ezer forintot érő ajándékutalványban részesül, amelyet műszaki cikkek vásárlására használhat fel. Pályázni 2017. március 6. és április 30. között lehet.

A videófilmeknek alkalmasaknak kell lenniük arra, hogy EU-s értékeket bemutatva, a közösségi médiában terjeszthetők legyenek. A pályaműveket értékelő szakmai zsűri az uniós témákhoz való kapcsolódás, a kreativitás és a kivitelezés szempontjait figyelembe véve dönt majd a győztesekről.

A videópályázat és a teljes kiírás elérhető az Európai Bizottság Magyarországi Képviseletének Facebook oldalán.