A WFA nem kíván a Színház és Filmművészeti Egyetem konkurense lenni, és megfelelő elméleti alapozás után elsősorban gyakorlati oldalról közelíti meg a filmkészítést és annak technikáit – fejtette ki az intézmény elsődleges célját Réz András. A WFA korosztálytól függetlenül az érettségizőknek, a filmszakma iránt érdeklődő idősebb generáció tagjainak, és a már filmes tapasztalattal rendelkezőknek is helyet biztosít nappali és esti képzésein. Plusz az érettségitől és egyben a pályaválasztástól fenyegetett 16 és 19 éves korcsoport tagjainak indít egy előkészítőt.

Réz András még a képzés élménycentrikusságát emelte ki. Ez azt jelenti, hogy az előadók személye, a filmklubok, a filmkészítés közösségi élménye miatt az iskola azok számára is érdekes lehet, akik csak bele akarnak szagolni a film, a filmkészítés világába, vagy éppen ki akarnak kapcsolódni a napi taposómalomból.

A szeptemberben induló képzés díja az előkészítő tagozaton 120 ezer forint, nappali és esti tagozaton 210 ezer forint félévente. A Werk Akadémia eddigi  egy éves működése során szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a hallgatók egy része már az iskolapadból talál munkát.

Az első, alapozó évben a diákok minden területről kapnak ismereteket, függetlenül attól, hogy milyen szakra jelentkeztek, hogy az alapvető filmelméleti, filmtörténeti és műfaji tudnivalókon túl lássák a mozgóképes produkciók gyártási folyamatának fázisait, a filmtervtől az előkészítésen és a forgatás egyes szakaszain keresztül az utómunkáig.  Ebben több az elmélet, míg a második évben folyó mesterképzésben már a gyakorlat van túlsúlyban.

Stílusos hívogató
A következő területeken indul a képzés: kreatív írás, gyártási/produkciós ismeretek, rendezői ismeretek, vágási/szerkesztési ismeretek. A hallgatók órarendjében pedig filmnyelv, műfajok, történet, szakmai angol, filmzene, filmklub-vetítés és elemzés, workshopok, prezentációs és pitching technikák nevű tantárgyak szerepelnek.

A Színművészeti Egyetemre és a WFA-re előkészítő tagozat főként elméleti képzése, amely az ELTE Filmelmélet és filmtörténet szakos tanárainak vezetésével folyik. Hartai László irányításával már kamerát is a kezükbe vesznek a hallgatók, és azzal kreatív gyakorlatként valamilyen módon le is képezik a környezetüket.

Az első félév végén stúdióba vonulnak a diákok, és az Avid program segítségével a vágás és a képalkotás technikáit gyakorolják. Ezzel már felkészülnek az év végi feladatukra, amely egy film elkészítését jelenti. Ehhez körülbelül 15- 20 fős csoportok alakulnak, amelyeket egy-egy tanár vezet majd, és a kéthetenkénti stábüléseken haladnak az ötlet formálásán át annak megvalósításáig.

Természetesen nem művészi alkotás létrehozása a cél, hanem mint azt Réz András elmondta, elsősorban azt kívánják érzékeltetni a hallgatókkal, hogy a filmkészítés nem individuális megnyilvánulás, hanem csapatmunka, amelyben mindenki megtalálhatja azt a feladatot, amelyet a legjobban képes ellátni.

A második félévtől megjelenik a szakosodás, mégis az órák nagy része közös, egyrészt, hogy egy szakterület - például operatőr, vágó – művelője megismerje kollégája – forgatókönyvíró, rendező – munkáját. Másrészt az első év után lehetőség van a megkezdett szakirány megváltoztatására.

A mesterképző évben már szinte csak gyakorlatok vannak, a szakma legjobbjaitól lehet tanulni – például Czető Bernáth László, Divinyi Réka, Hargittai László, Herendi GáborHutlassa Tamás, stb. -, akik konkrét problémák megoldásait vázolják a csoportjukban. A WFA pedig kiterjedt kapcsolati rendszerének köszönhetően értesíti hallgatóit, ha egy éppen futó produkcióhoz kapcsolódni tudnak. Illetve tárgyalás folyik az egyik kerületi televízióval - amely 25 ezer nézőhöz jut el – , és ha létrejön a megállapodás, akkor a helyi tévé ügyes gyakornokok által készített műsorokhoz jut.