magazin
Almodovár Eleven húsba vág, Böszörményi elsőfilmje drámai férjfogó akciókkal sokkol a szocializmus közepéből, Teri nagyi a halál küszöbéről üzen a…
továbbmagazin
Kicsi Alex és drúgjai kavarnak a nagy angol utópia romjain, a fogyasztói-ipari-poszkapitalista társadalom időn kivül helyezett kulisszái között.…
továbbmagazin
Kicsi Alex és drúgjai kavarnak a nagy angol utópia romjain, a fogyasztói-ipari-poszkapitalista társadalom időn kívül helyezett kulisszái között.…
továbbmagazin
"Amit teszünk, amit tennünk kellene annak nincs sok évtizedes gyakorlata sem nálunk, sem a többi hivataloknál. Ha a következő évi költségvetésnél,…
továbbmagazin
Habár azt gondolhatnánk, tiszta terepre tör be Árpa Attila, amikor Magyarországon trágár akció-vígjátékkal jelentkezik, hamar rájövünk azonban, hogy…
továbbmagazin
Oláh Gábor Balázs Béla díjas filmrendezőnk írt egy sodró, személyes hangú szerelmes regényt, a címe: Ígéret. Negyven év története a könyv, a fiú…
továbbmagazin
Immáron öt éve annak, hogy Szaladják István előző filmje, az Aranymadár megnyerte az aktuális filmszemle legjobb kisjátékfilm-díját, Nápolyban a…
továbbmagazin
„Dokumentumfilmben egy bizonyos hossz alatt nincs hiteles igazságtartalom. Ha egy valóságos igaz snittet rövidre vágsz, az el fogja veszíteni a…
továbbmagazin
Az Álmodozások korá-ra érzelmes androidők és „Truffautnauták” jönnek, meg Az ember, aki ott sem volt, az IKEA többé nem perspektíva. Ingmar Bergman…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié