magazin
Elektromos kisülés, motoron hasító fiatalság. Leos Carax átütő energiái egyszerre idézik fel a francia új hullám vadságát és az amerikai musicalek…
továbbmagazin
Itt az év vége, az összegzés ideje. 2021 bőséges év volt a magyar filmiparban, ezért nehéz volt csupán tízet kiválasztani a best of listánkra.…
továbbmagazin
Év végi összegzésünkben a színésznők után a férfiak következnek. Elvesztünk velük az erdélyi hegyekben, szembesültünk a drogfüggőség kínjaival és…
továbbmagazin
Lassú, mégis rabul ejt, érzelmes, de nem csöpögős, tragikus, mégsem nyom agyon Uberto Pasolini legújabb drámája, Az örökbeadás. Megható történet egy…
továbbmagazin
Itt az év vége, az összegzés ideje, elsőként azokat a színésznőket emeljük ki, akik szerintünk a legerősebb alakításokat nyújtották idén. Volt,…
továbbmagazin
Az év egyik legfelkavaróbb moziélményét nyújtja Lőrincz Nándor és Nagy Bálint első nagyjátékfilmje, a Legjobb tudomásom szerint. Az Inkubátor…
továbbmagazin
A nagy szépség és Az ífjú pápa rendezője ezúttal kamaszkora sorsfordító nyarát idézi meg. Nápoly, Diego Maradona és a felnőtté válás…
továbbmagazin
Karácsonyra befutott az idei év egyik legviccesebb és legdepresszívebb filmje. Az a tény pedig, hogy a Ne nézz fel! mindezt egyszerre tudja,…
továbbmagazin
Augusztusban mutatták be a mozik Laurent Tirard Cannes-t is megjárt francia vígjátékát, A beszédet. December 16-tól pedig már a Cinego kínálatában…
továbbmagazin
Kockázatos témát választott első nagyjátékfilmjének Lőrincz Nándor és Nagy Bálint: a Legjobb tudomásom szerint egy nemi erőszak utórezgéseit követi…
továbbFriss
Júniustól forog Nemes Jeles László új filmje
Kelet-közép-európai nők küzdelmei a Little Europe Filmfesztiválon
Itt az El kell, hogy engedj a Demjén-film szereplőinek előadásában
Andrew Scott és Paul Mescal misztikus párosa a magyar mozikba is beköltözik
Egy magyar kötődésű kisfilm versenyez Cannes-ban
Így változtatja meg az embert, ha egyben legyalogolja a Kékkört
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÖreg, így semmi értelme az egész kibaszott vallatósdinak! Hogy szedsz ki egy hullából bármit is?