magazin

Száguld, lobban, szikrázik – Leos Carax portréja

Elektromos kisülés, motoron hasító fiatalság. Leos Carax átütő energiái egyszerre idézik fel a francia új hullám vadságát és az amerikai musicalek…

tovább

magazin

2021 legjobb magyar filmjei

Itt az év vége, az összegzés ideje. 2021 bőséges év volt a magyar filmiparban, ezért nehéz volt csupán tízet kiválasztani a best of listánkra.…

tovább

magazin

2021 legjobb férfi alakításai

Év végi összegzésünkben a színésznők után a férfiak következnek. Elvesztünk velük az erdélyi hegyekben, szembesültünk a drogfüggőség kínjaival és…

tovább

magazin

Karácsonyra megkaptuk az év egyik legszívszorítóbb moziélményét

Lassú, mégis rabul ejt, érzelmes, de nem csöpögős, tragikus, mégsem nyom agyon Uberto Pasolini legújabb drámája, Az örökbeadás. Megható történet egy…

tovább

magazin

2021 legjobb női alakításai

Itt az év vége, az összegzés ideje, elsőként azokat a színésznőket emeljük ki, akik szerintünk a legerősebb alakításokat nyújtották idén. Volt,…

tovább

magazin

Sokan a saját életüket is mellékszereplőként élik meg

Az év egyik legfelkavaróbb moziélményét nyújtja Lőrincz Nándor és Nagy Bálint első nagyjátékfilmje, a Legjobb tudomásom szerint. Az Inkubátor…

tovább

magazin

Nápoly és Paolo Sorrentino védőszentje is Maradona

A nagy szépség és Az ífjú pápa rendezője ezúttal kamaszkora sorsfordító nyarát idézi meg. Nápoly, Diego Maradona és a felnőtté válás…

tovább

magazin

Nem kell félni a világvégétől, meg is lehet szeretni

Karácsonyra befutott az idei év egyik legviccesebb és legdepresszívebb filmje. Az a tény pedig, hogy a Ne nézz fel! mindezt egyszerre tudja,…

tovább

magazin

Az időt és a teret is megkavarja a formabontó francia romkom

Augusztusban mutatták be a mozik Laurent Tirard Cannes-t is megjárt francia vígjátékát, A beszédet. December 16-tól pedig már a Cinego kínálatában…

tovább

magazin

Bizalom nélkül nincs kiút a traumából

Kockázatos témát választott első nagyjátékfilmjének Lőrincz Nándor és Nagy Bálint: a Legjobb tudomásom szerint egy nemi erőszak utórezgéseit követi…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 

Öreg, így semmi értelme az egész kibaszott vallatósdinak! Hogy szedsz ki egy hullából bármit is?

Felültetve

Oszd meg! Az összes idézet