Thomas Winterberg, Abbas Kiarostami, Lars von Trier, Mike Figgis, és még sokan. Mi a közös bennük? A digitális technika. Mindannyian videóra forgatnak, képfájlokban gondolkodnak. A kicsi és könnyű kamerák a formanyelvi megújulás úttörői, de ez most nem érdekes. Ami ezúttal fontos, az az, hogy a mainstreambe is lassan betörő technika olcsó, könnyen hozzáférhető és kezelhető. Vége a filmmonopóliumnak, vége mozgóképipar kasztjellegének; a technika egyre jobb és egyre olcsóbb, így egyre kisebb jelentősége van a filmbürokráciának, kapcsolatoknak, a pénzért való sorbaállásnak, és egyre több múlik a saját kreativitásodon. Ma már nálunk is sokak számára elérhető egy olyan kis házi-stúdió, amely alkalmas adásminőségű filmek gyártására, így akár egy nagyjátékfilm is kéznyújtásnyi lehetőségre van bárkitől. Ez a cikk végigvezet a folyamaton, a filmötlettől a kész műig.
Még több magazin
magazin
Boldog-e egy színésznő a Berlinale vörös szőnyegén? Mi történik, ha egy muzulmán kamaszlány leveszi a kendőjét? Megváltoznánk, ha más anyagi…
továbbmagazin
Zendaya főszereplésével készített lehengerlően feszült, energikus és érzéki filmet Luca Guadagnino (Szólíts a neveden, Szerelmes lettem). A…
továbbFriss
Júniustól forog Nemes Jeles László új filmje
Kelet-közép-európai nők küzdelmei a Little Europe Filmfesztiválon
Itt az El kell, hogy engedj a Demjén-film szereplőinek előadásában
Andrew Scott és Paul Mescal misztikus párosa a magyar mozikba is beköltözik
Egy magyar kötődésű kisfilm versenyez Cannes-ban
Így változtatja meg az embert, ha egyben legyalogolja a Kékkört
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié