Budapesten már csak három olyan artmozi - a Cirko-Gejzír, a Tabán és Vörösmarty - működik, amelyek bár nem önkormányzati, hanem alapítványi, illetve magántulajdonban vannak, szintén támogatásra szorulnának. Csakúgy, mint a vidéken működő független mozik, akik a 10. Jameson Cinefesten tartottak szakmai fórumot „nézőszám-visszaesésről, az art-besorolás visszásságairól, a bürokrácia nehezítő körülményeiről és a magyar film teljes, valamint a minőségi európai művészfilm növekvő hiányáról”. 

A Cirkó-Gejzír üdvözölte a Budapest Film Zrt. mozijainak juttatott 50 millió forintos támogatást , hiszen ha az önkormányzat nem állna mögéjük, nekik is küzdeniük kellene a túlélésért. Még úgy is, hogy az önkormányzat fizeti helyettük a bérleti díjat. A civil státusú artmoziknak viszont, mint amilyen a Cirkó-Gejzír is, a rezsi mellett még a bérleti díja is ki kell termelniük. Ők a nehézségek ellenére még mindig reménykednek benne, hogy az illetékesek (az Emmi kulturális államtitkársága, a Nemzeti Kulturális Alap vagy a Magyar Nemzeti Filmalap) az összes artmozit rendszeres és kiszámítható működési támogatáshoz juttatják majd.

Bár idén és az előző két évben is volt már az Emmi által kiírt, országos hatókörű pályázat, de az csak az önkormányzati kötődésű mozik digitális technológiára történő átállását segítette, az artmozik problémáit nem csökkentette. A lemez mindig ugyanaz, előrelépés egyelőre nem történik.