A Szerdai gyerek című film rendhagyó, karitatív akciója
Horváth Lili Szerdai gyerek c. első nagyjátékfilmjének főszereplője egy fiatal lány, Maja, aki megpróbálja a lehetetlent: önerőből kitörni kilátástalan élethelyzetéből. A nemzetközileg már elismert, rangos filmfesztiválokon (Karlovy Vary, Cottbus, Kalkutta) számos jelentős díjat nyert filmben, Maja egy mikro-hitel program segítségével mosodát nyit.
A Szerdai gyerekben a mosógép a kitörés, az újrakezdés feltétele és szimbóluma. A Szerdai gyerek alkotói szeretnének hozzájárulni mindazon “Maják” élethelyzetének javításához, akik valamelyik hazai állami nevelőintézetben kénytelenek élni, ezért egy rendhagyó, karitatív akciót szerveztek Flashmos néven. A Flashmos keretében frekventált budapesti mozikban - CINEMA CITY ALLEE, CINEMA CITY ARÉNA, PALACE MAMMUT, MŰVÉSZ - helyeznek el ruhagyűjtő mosógépeket, amelyekbe bárki beledobhatja azokat a jó állapotban lévő, kimosott ruháit, melyeket a nevelőintézetek kamasz lakóinak szán. A Flashmos használt és új ruhákat is örömmel fogad.
A Flashmos akció indítása egy rendhagyó közösségi mosás lesz az Aréna Plaza, Cinema City veítőterem szintjén, november 30-án, hétfőn 14.30 órakor, ahol a Szerdai gyerek alkotói - Horváth Lili rendező, Vecsei Kinga, Thuróczy Szabolcs főszereplők, Nagy Ervin színművész - együtt mossák ki a már korábban felajánlott ruhákat. A Flashmos akción részt vesznek még Fehér Károly és Pataki Ági producerek. A Flashmos akcióban összegyűjtött ruhákat a Szerdai gyerek alkotói a Máltai Szeretetszolgálat segítségével még karácsony előtt eljuttatja az erre a célra kijelölt intézetek lakóinak.
2015. november 30. hétfő, 14.30 Aréna Plaza, Cinema City, vetítőterem-szint (büfé mellett)Budapest, Kerepesi út 9.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.