A valóságshow-rajongó, taktikus Olivér és kilenc társa egy horrorba hajló valóságshow áldozataiként az életükért küzdenek egy elszigetelt helyen, a sorozatgyilkos Kapitány fogságában, és minderről a nézők semmit sem sejtenek.

Filmhu: Miről szeretnétek filmet készíteni?

Boundel Doraya és Debreceni Zsófia: Filmünk, A Kapitány, egy fiktív valóságshow-ban játszódik, ahol nem a kiesés veszélye fenyegeti a játékosokat, hanem egy rejtélyes sorozatgyilkos.

Ebben a történetben egy aktuális korjelenséget szeretnénk feldolgozni, melyet egy populáris tévés műfaj formai keretei között mutatnánk be a nagyközönségnek. Egyszerre szeretnénk szórakoztatni , elgondolkodtatni, és egyúttal elborzasztani a nézőket.

Filmhu: Mióta foglalkoztat benneteket ez a téma?

B.D. és D. Zs.: Jó pár éve foglalkoztat minket a valóságshow-k népszerűsége, és az a nézői hozzáállás, mely örömét leli más emberek megfigyelésében, kigúnyolásában, és a hatalomban, hogy alakíthatja a szereplők sorsát. Filmünkben ez a szituáció fokozódik a végletekig.

Filmhu: Milyen műfajban gondolkodtok, milyen vizuális világot képzeltek el?

B.D. és D. Zs.: A Kapitány egy horror elemekkel tűzdelt thriller. Egyre több tévéműsor próbál játékfilmes elemekkel dolgozni - úgy gondoljuk, érdekes formai kísérlet lehet ezt a folyamatot megfordítani, tehát az alapvetően tévés vizuális világot játékfilmre adaptálni.

kapitany600

Filmhu: Mi inspirál benneteket ennek a történetnek a megfilmesítésére?

B.D. és D. Zs.: Hogy bemutathatjuk, és a végletekig fokozhatjuk azt a jelenséget, ahogy a tévénézők viszonyulnak a „karaktereikhez”, akiket állandó megfigyelés alatt tartanak, és a különböző interaktív felületeken befolyásolják az életüket.  

Filmhu: Milyen lehetőséget láttok az Inkubátor programban?  

B.D. és D. Zs.: Az Inkubátor program a pénzbeli támogatás mellett szakmai támogatást is nyújt a nagyjátékfilm elkészítésében, ami nagyon-nagy segítség, főleg az elsőfilmeseknek. A projekteket az ötlettől a végső megvalósításig végig kísérik a mentorok, akik komoly filmkészítői tapasztalattal rendelkeznek. Ezen kívül a Filmalap törekszik arra, hogy a tovább jutók egymással kreatívan együttműködve vegyenek részt a fejlesztési fázisban, mely kifejezetten inspiratív lehet mindannyiunknak.

Filmhu: Hogyan készültök fel a pitch fórumra? Vettetek-e már részt ilyesmiben?

B.D. és D. Zs.: Pitch fórumon korábban csak nézőként vettünk részt, illetve még iskolai keretek között, tanulóként, az ELTE Filmtudomány szakán (Doraya), valamint a londoni MET Film School-ban (Zsófi). Megkerestük a volt tanárainkat, ők segítenek a felkészülésben, valamint a barátaink, munkatársaink, akik közül jó páran dolgoznak a filmszakmában.

Filmhu: Mennyire látjátok magad előtt a „kész filmet”, illetve, mekkora szabadságot hagytok a változtatásokra?

B.D. és D. Zs.: Elég konkrét elképzelésünk van arról, milyen lenne a kész film, egyes jeleneteit egy az egyben látjuk magunk előtt. Viszont kifejezetten nyitottak vagyunk a történet további alakítására. Egyelőre csak a treatment fázisban vagyunk, a forgatókönyv fejlesztése során biztos lesznek változások. A Kapitány egy műfaji film: egy olyan bűnfilm, amiben számos horror és krimi elem van, de a feszültségkeltés és az információk adagolásának módja, valamint a karakterekkel való azonosulás a thriller felé billentik. Mivel műfaji film, nagyon tisztának és világosnak kell lennie a történetnek, a karaktereknek, a motivációknak – ezeken pedig még sokat kell csiszolnunk.

Filmhu: Korábbi filmes tapasztalataitok, hogyan kapcsolódnak ehhez a tervedhez?

B.D. és D. Zs.: Témájában egyikünk korábbi filmjéhez sem hasonlítható jelenlegi filmtervünk. De mindig is nagy vágyunk volt műfaji filmet készíteni.