A Megdönteni Hajnal Tímeát a harmincas évek glamúrtradíciójának jegyeit házasítja a szinkronidejű hollywoodi filmbe az Amerikai pite által bevezetett alpári stílussal. Az eredmény a háborút megelőző műfaji tradíció kortárs színekkel történő újjáélesztése, az új magyar romkom sikeres kezdő darabja.

Herczeg Attila egyidejűen alkalmazza a vígjáték és a romantikus film műfaját - előbbire a karcosabb stílusú kortárs amerikai vígjáték altesti humora jellemző, utóbbi pedig egyszerre két nívón működik: a címszereplő és Horváth Dani a hagyományos romantikus film szabályai szerint lesznek egymáséi, míg a másodlagos szerelmi szál kettőse, vagyis Virág és Gábor esetében a szerelem fel nem ismerésének episztemológiai akadálya ver éket a felek közé – ami melodrámai közelítésmóddal gazdagítja a filmet. Ráadásként a poén szintjén időnként megjelenő zsarolás/nyomozás/betörés/bizonyíték-megsemmisítés motívumkör a bűnügyi film esetleges játékba hozásával a hangnemváltás lehetőségét is mindvégig életben tartja.