fotó
Évzárásunk részeként itt az idő, hogy összeszedjük, melyik magyar filmes plakátokat szerettük idén a legjobban: rövid-, nagyjáték-, kísérleti-,…
továbbfotó
Képek a Valami madarak forgatásáról, Hevér Dániel bemutatkozó nagyjátékfilmje egy valószínűtlen barátság történetét meséli el, a nyugdíjas korú Béla…
továbbfotó
Továbbra is nagy rajongói vagyunk a kreatív filmplakátoknak, így 2021 zárásaként most sem maradhat el, hogy a legemlékezetesebb darabokat egy…
továbbfotó
Covidkompatibilis kisfilm forog a Nehru parton: ártatlan kutyasétáltatás fordul át egy törékeny kapcsolat szakítópróbájává. Goldberg Emília…
továbbfotó
2020 nem a mozizás éve volt, de azért így sem maradtunk filmplakátok nélkül. Évzárásunk részeként összeválogattunk egy csokorra valót az idei magyar…
továbbfotó
Képek a Larry forgatásáról, Bernáth Szilárd első filmje egy borsodi rapper felnövéstörténetét meséli el. A fotókat Bognár Péter készítette.
továbbfotó
Az Inkubátor egyik nyerteseként készíti első nagyjátékfilmjét Grosan Cristina filmrendező. A legjobb dolgokon bőgni kell forgatókönyvét…
továbbfotó
Lassan ismét évet zárunk, ezért itt az idő, hogy összeszedjük, melyik magyar filmes plakátokat szerettük idén a legjobban: rövid-, nagyjáték-,…
továbbFriss
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié