Az eseményen a komplett stáb felvonult, így a rendezők, a forgatókönyvírók, a producerek, és természetesen a széria régi és új szereplői is, akik a végefőcím lefutása után a legnagyobb tapsot kapták a vászon előtti színpadon. Tény, hogy egy sorozat nyitó fejezete elsősorban a színészi teljesítményektől válhat emlékezetessé. Komolyabb konfliktusok vagy lelki mélyfúrások az idő előrehaladtával épülnek be a történetbe – az első etap célja a puszta expozíció, az új karakterek bevezetése, illetve a korábbi szereplők jelenlegi állapotának felrajzolása. (Utóbbi különösen fontossá válik, ha az előző évad egy összeomlással felérő krízissel zárul.)

Ezt a néhány alapvető feladatot kisebb bukkanókkal, de összességében magabiztosan teljesítették a kreatív csapat tagjai. A Miklósi család feje, Attila (Thuróczy Szabolcs) mindent elkövet a változás érdekében, hogy végre elfelejthesse az első évad zárásában a kisstílű bűnöző szerepén jócskán túllépő tettét, valamint bevezesse a tisztességet a családja életébe. A férfi az első évad folytonos idegeskedése után őszintén vágyik a nyugodt hétköznapokból adódó, már-már nyugdíjas életvitelre, hitvesét, Jankát (Ónodi Eszter) azonban képtelen betörni, még ha a nagyigényű feleség néhol meginog, és ideig-óráig szívesen kapcsolódik Attila megváltozott értékrendjéhez. A napok megkoronázása a közös családi vacsora Attila édesanyjával, Miklósiék ugyanis átköltöznek hozzá, miközben a tartozásaik miatt eladni próbálják fényűző luxusvillájukat.

Szintén komoly változáson megy át az idősebb testvér, Márk (Olasz Renátó), aki inget és öltönyt húzva, mintagyerekként jár be az egyetemi előadásokra, viszont nem csak az ingje fehérgalléros – ő maga is az szeretne lenni, vagyis a bűnözés szándéka korántsem tűnt el belőle, sőt, elkezdi komolyan használni az eszét. Márk annyira profin, magabiztosan és céltudatosan kezdi el megvalósítani tervét, hogy egyelőre nem is tűnik kérdésesnek a jövőbeni siker és a vele járó pénzzuhatag. Gondolkodásmódja teljesen érthető: egyrészt ebben nőtt fel, másrészt fiatalkora ellenére már részt vett néhány, nem gyerekeknek való, komoly bűncselekményben. Nem is meglepő, hogy a konkurencia szitává lövése és a szerteszét fröcskölő vér helyett a szélhámosság finomabb eszközei felé fordul.

Valamelyest kívülálló története lehet Mirának (Döbrösi Laura), aki azzal zárta a tavalyi évet, hogy felgyújtotta anyja korábbi szeretőjének autóját. Janka elutasítása miatt a dúsgazdag vállalkozó (Seress Zoltán) Mirán áll bosszút azzal, hogy a vádlottak padjára ülteti, ahonnan nagyon úgy tűnik, hogy egyelőre nincs visszaút. Mira helyzetét tovább rontja a külföldi kaland után hazatérő Oszi (Farkas Franciska), aki a Miklósi lány ellen vall, hogy mentse a saját bőrét. Mira ennek ellenére sem tudja őt kilökni a szívéből, és korábbi, nagyon szoros barátságuk egy pikáns fordulatot vesz.

Fontos még megemlíteni Attila korábbi „munkaadóját”, a nagypályán játszó Hollóst (Anger Zsolt), aki komolyan veszi a felé irányuló nyomozást és türelmesen várja, hogy elcsituljanak körülötte a hullámok. Nem így az új szereplő, Gál Ferenc (Végh Zsolt), aki Attila és Hollós gyerekkori barátja, és utóbbinál is jóval magasabban van a befolyást jelentő ranglétrán. Gál a semmiből tűnik fel, hogy megkörnyékezze Attilát, de céljait egyelőre homály fedi. Lényeges változás az első évadhoz képest, hogy párhuzamosan követhetjük a jelent és a kilencvenes évek elején játszódó múltat, Attila, Janka, Hollós és Gál tinédzserkorát, ahol a stáb ígérete szerint idővel egy mélyen lappangó titokkal leszünk gazdagabbak, amely egyben magyarázatot ad a főszereplők közti viszonyokra.

 

Az első nyolc epizódhoz hasonlóan már az indulásból látszik, hogy itt is szépen összegabalyodnak majd a szálak, köszönhetően az írócsapatnak és az új vezető írónak, Lengyel Balázsnak. Marosi Gábor operatőr talán többet engedhet meg magának, mint a pedánsan megszerkesztett első évadban: többek közt légi felvételek vagy szokatlan beállítások teszik változatosabbá a folytatás nyitó fejezetét, nem beszélve a múlt ábrázolásáról, amely Marosi eltérő technikájától válik autentikussá. Végül meg kell említenünk a két rendezőt, Dyga Zsombort és Mátyássy Áront, akik egy korábbi sajtótájékoztatón már kétfejű sárkánynak titulálták magukat a megerősödött együttműködésük nyomán.