hír
Tarr Béla életműdíjat kap az október 28-án megnyíló 37. Tokiói Nemzetközi Filmfesztiválon. Az alkotó idén februárban mesterkurzust is tartott a…
továbbhír
A megrázó történetet feldolgozó Lány a tűvel című dán film nyerte a fődíjat a látványtervezőket és látványos tudományos filmeket megmérettető…
továbbhír
Az olimpiai ezüstérmes kardvívóról, Gémesi Csanádról szóló Küzdelem a végsőkig című dokumentumfilm bekerült a 2024-es milánói Sport Movies & TV…
továbbhír
Szombat este adták át a 40. Varsói Nemzetközi Filmfesztivál díjait. Az első és második filmeket felvonultató Competition 1-2 szekció különdíját…
továbbhír
A magyar filmtudományban a ‘80-as évekig fel sem vetődött a gondolat, hogy a szerzői filmeken túl mással is érdemes foglalkozni. Király Jenő a kor…
továbbhír
Fontos évfordulóhoz ért az Országos Rajzfilmünnep. November 15. és 17. között immár tizedik alkalommal rendezik meg az országszerte zajló eseményt.…
továbbhír
Októberben 21-én folytatódik a Magyar Játékfilmrendezők Egyesületének mesterkurzusa, azaz a Filmrendezők Klubja. Ezúttal Hajdu Szabolcs Bibliothéque…
továbbhír
November 8-16. között a Budapesti Olasz Kultúrintézet és a Cinecittà közös rendezvényén, a MittelCinemaFesten 12 kortárs olasz filmet nézhet meg a…
továbbhír
1989 forintos jegyekkel, filmzeneklippel és közönségtalálkozóval ünnepli a Kék Pelikan a Magyar Köztársaság kikiáltásának 35. évfordulóját október…
továbbhír
Martin Scorsese produceri felügyeletével, David Tedeschi rendezésében készült a Beatles '64 című dokumentumfilm, ami november 29-én debütál a…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié