A sorozat alapkoncepcója szerint Mácsai egyrészt az alkotók szőcsöve, másrészt a néző azonosulására kijelölt avatár: ő hozza a sorozatba azt a pszichológiai tudást, amivel a nézők nem, csak az alkotók rendelkeznek, és az ő szemein keresztül ismerjük meg a (viszonylag) normális, átlagos életet élő pácienseket. A nézők érthetően megszerették a sok játékidőt kapó, minden jelenetben szereplő, visszatérő karaktert, köszönhetően persze Kossuth- és Jászai Mari-díjas Mácsai Pál alakításának is. Az utolsó évad így elsősorban rá fókuszál: elvált szülőként újra kell építenie fiával való kapcsolatát, ráadásul komoly betegségre utaló fizikai tüneteket tapasztal magán, ami talán lelki eredetű.

Balsai Móni

Péntekenként már eddig is megfordult a kocka és András ült a páciensek számára fenntartott kanapéra, őt interjúvolta saját pszichológusa. Míg Mácsai Pál természetesen visszatér az új évadra, a szupervízorát alakító Csákányi Eszter helyett ezúttal Balsai Móni lesz a mentora. Aki Bárdos Adél doktornőt alakítja: a fiatal terapeuta nem csak korát illletően András tökéletes ellentéte, távolságtartó és rendszerető. András eleinte csak altatót felíratni megy hozzá, de jellemük különbözőségéből fakadóan tud a nő mélyen megbúvó problémákat felszínre hozni az idősebb férfiban.

Vilmányi Benett

András lakást és és barátnőt is újít a harmadik évadra, de nem csak azért kerül új élethelyzetbe, hanem egy páciense miatt is: hétfőn börtönbe megy, páciense a 23 éves Zsolt, aki előzetesben ül, miután gyilkossággal vádolják. Javítóban nőtt fel, gyerekként megölte az apját, most pedig barátnője meggyilkolásával vádolják. A fiú egyébként is nehéz eset, bizalmatlan, zárkózott és agresszív, történetszála műfailag krimi, mivel Andrásban megkérdőjelezik a bűnössége. A karaktert egy fiatal tehetség, Vilmányi Benett alakítja, aki rövidfilmek közül már a Welcome-ban, a Fehér farkasban és az Asszóban is hasonlóan maszkulin, már-már a fiatal Marlon Brandót idéző figurákat játszott.

Schell Judit, Hirtling István

A többi három napra eső páciens azonban Andrással tartozik egy korosztályba. A keddi kliens Krisztina (Schell Judit) megmagyarázhatatlan kézfájdalma miatt fordul hozzá, ám végül kiderül, hogy betegsége arra vezethető vissza, hogy manipulatív, erőszakos férje (Hirtling István) elnyomja., lelki terror alatt tartja. A szerdai beteg a 60 éves özvegy Sándor (Czintos József), akit fia és menye (Telekes Péter, Borbély Alexandra) Erdélyből költöztettek Budapestre, ami megviseli a férfit.

Czintos József

Csütörtökön némi önreflexió is vegyül a sorozatba: Udvaros Dorottya színésznőt játszik, aki egyre gyakrabban felejti el a szövegét a színpadon, ami Sándorhoz hasonlóan esetében is a haláltól való félelemre vezethető vissza: a húga rákos, és fel akarja adni. Nem csak András küzd tehát a halandóságtól való szorongástól, több karakter szála is értelmezhető az ő drámája kivetülésének.

Udvaros Dorottya

A sorozatot ezúttal minden eddiginél több, négy rendező jegyzi, Enyedi Ildikó, Gigor Attila, Nagypál Orsi és Schwechtje Mihály, az egységes képi világért felelő operatőr Herbai Máté, a zenét Balázs Ádám szerezte (Mindenki), de bővült az írószoba is, a korábbi csapat – Tasnádi István, Gigor Attila, Jeli Viktória és Baráthy György – a neves erdélyi drámaíróval, Székely Csabával egészült ki. Az új évad októbertől látható az HBO-n.

Forrás: HBO