A bonyodalom erős és gyorsan befut: a Kern alakította főhős megtudja, hogy gyógyíthatatlan beteg, és fél éve lehet hátra. Ez a fordulópont ironikus és feketén komikus szituációt teremt, mivel Dr. Borlai sikeres orvos, aki hozzászokott, hogy neki kell megmondania betegeinek, hogy már csak megszámlálható mennyiségű napjuk van hátra. Helyes, hogy a főhős foglalkozása és az őt érő csapás nem független egymástól: a sebész megszokta, hogy emberéleteket kell megmentenie, most viszont magán kell segítenie. Szakértője a helyzetnek, amibe csöppent, így érthető, hogy megpróbál rendhagyó módon, stílusosan távozni.
Míg más ilyenkor megpróbálná elrendezni a dolgait és méltó módon elbúcsúzni szeretteitől, ő az ellenkezőjét teszi: titkolja betegségét és igyekszik magára haragítani családját, barátait és munkatársait, hogy kevésbé fájjon majd nekik az ő halála. Ez a csavar több okból is hasznára válik a filmnek. A főhősnek terve születik, küldetést vállal, ami aktív, cselekvő karakterré teszi, aki ezáltal a film cselekményét is mozgatja, szervezi. A tervének épp az a lényege, hogy keresse a szeretteivel való konfliktust, ami a dráma műfajához elengedhetetlen feszültséggel és a vígjátékhoz szükséges komikummal ruházza fel a jeleneteket. A hőssel már csak azért is könnyű azonosulni, mert van egy titkos motivációja, amiről csak mi, a közönség tudunk. Hasonló a bonyodalma a Breaking Badnek is, amiben egy kémiatanár csap fel drogbárónak, hogy pénzt szerezzen a családjának, mielőtt végez vele a rák. Ami pedig Kern karakterét illeti, ő Dr. House-hoz hasonlóan vérbeli antihős: fittyet hány a szakmája által megkövetelt, véresen komoly felelősségnek.
A főhős és a szerettei közti konfliktusok arra is jók, hogy feltárják valódi személyiségüket és kapcsolatrendszerüket. Kiderül, hogy Borlai élete csak a felszínen volt tökéletes, mivel csontvázak vannak a szekrényében. A főhős kivetkőzik önmagából, életmódot vált, de a sok mókázás mellett drámaként sem logikátlan a film, a bonyodalom csak előhoz néhány régi jellemhibát a karakterből. Így érdemes felvázolni a karakterek előtörténetét, jellemét és a viszonyukat, nem pedig egy drámaiatlan expozícióval.
A bonyodalom nem a film utolsó csavarja: nem lövök le poént azzal, ha elárulom, hogy a nagyhalál nem menetrend szerint érkezik. A mozi csúcspontján az alkotók rátromfolnak még a bonyodalomra is, visszaállítják a kizökkent rendet, lezárják a figurák színeváltozását, azok ugyanis időközben szembenéztek önmagukkal és problémáikkal, fejlődik a jellemük, tanulságokat vonnak le.
A cselekmény inkább szabályos, mint eredeti, de az egyediséget Kern személye és hangvétele pótolja. Ez a mozi az ő privát víziója, a közönség meginvitálása egy utazásra a koponyája körül. Hangalámondásos narrációval kommentálja a történteket: egy ízben például elárulja, hogy szerinte miért szeretnek a színészek orvost játszani, máskor pedig kiszól a film zeneszerzőjéhez, Presser Gáborhoz és utal a filmzenében használt LGT slágerekre. Bármennyire is zavarhatja Kernt, hogy Woody Allen magyar hangjaként skatulyázták be, e filmben hasonló stílusban monologizál.
Arról csak találgathatunk, hogy mennyire személyes projekt ez Kern részéről, de az biztos, hogy bevállalós darab, mivel egyemberes show-vá változtatja, még ha akaratlanul is. Forgatókönyvírója, rendezője, főszereplője a filmnek, és az ő színházi tapasztalatával, nyilván a színészvezetés sem jelentett neki kihívást. Az ő karrierjéből fakad az is, hogy az önreflektív audiokommentárt leszámítva színpadias és régimódi dramedy-t készített. A védjegyének számító humor okán a Gondolj rám nem csak közönségfilm, de sajátos szerzői darab is egyben.
Gondolj rám
színes, magyar dramedy
Szereplők:
Kern András, Eszenyi Enikő, MajsaiNyilas Tünde, Szilasi Blanka, Rajhona Ádám, Puskás Tamás, Börcsök Enikő, Liptai Claudia, Törőcsik Franciska, Fesztbaum Béla
Rendező: Kern András
Forgatókönyvíró: Vámos Miklós Halhatatlan című novellája alapján
Kern András és Vámos Miklós
Fényképezte: Ragályi Elemér
Vágó: Kornis Anna
Zene: Presser Gábor
Producer: Szekeres Dénes
Forgalmazó: A Company
Bemutató: 2016. január 21.