Hoppi Holidays (26’), Hoppi Film Kft.


Oscar-díjas filmrendezőnk, Rófusz Ferenc egyik sorozatterve a Hoppi Holidays - ennek projektcégeként alapították a Hoppi Film Kft.-t amelynek producerei Tiborszky Péter és Salusinszky Tamás. Az 5-11 éves korosztályt megcélzó sorozat főszereplői a kedves és ártalmatlan Hoppik, akik ünnepfelelősként tevékenykednek szerte a világban. A 26-percesre tervezett első epizódban például a karácsonyra készülnek lázasan, ajándékokat gyártanak a gyerekeknek, de mindeközben van gondjuk arra is, hogy ne írtsák ki felelőtlenül az erdőket. "Nyugodtan rábízhatod a gyereked a Hoppikra" - hangzik a projekt jelmondata a producerek elmondása szerint, akik egy kedves, ártalmatlan és emberközeli sorozatot vízionálnak, amely tematikája miatt gyakorlatilag a végtelenségig folytatható, amennyiben a költségvetés rendelkezésre áll. A Hoppi Holidays karaktereit kézzel rajzolja Rófusz Ferenc, míg az animálás 2D-ben zajlik majd, digitális módon, 3D-s elemekkel kiegészülve. Jelenleg az első rész gyártás-előkészítése zajlik, ki vannak már dolgozva a karaktertervek, és fejlesztés alatt áll a storyboard, a forgatókönyv, és az animatik is. Az epizód gyártási költsége a producerek elmondása szerint körülbelül 300.000 euró, ehhez jön még az utómunka költsége. A szinte végteleníthető sorozatterven túl számos másodlagos lehetőség rejlik a projektben - köztük mobil és számítógépes alkalmazások. Rófusz Ferenc egy sajnálatos megfázás miatt nem tud jelen lenni a pénteki prezentáción, de producerei lázasan keresik a partnereket a Hoppi Holidays megvalósításához.


Hush-Hush Wood (26 x 7’), Stúdió Baestarts Kft.

A Hush-Hush Wood Ritter Ottó kreációja, aki az Iparművészeti Szakközépiskola után a Varga Stúdióban dolgozott, majd elvégezte a MOME animáció szakát, ahol diplomamunka gyanánt a Studio Baestarts támogatásával és gyártásában született meg a Rejtekes című interaktív mesejáték. Ennek folyománya a Hush-Hush Wood, amely egy 26-szor 7 perces epizódokból álló mesesorozat és egy erre épülő internetes játék ötvözete, kiegészülve mobiltelefonos alkalmazásokkal. A 4-7 éves korosztályt megcélzó sorozat forgatókönyvírója Ruttkay Zsófia, aki Ritter Ottó ötletei nyomán fejlesztette a 2D digitális animációs technikával készülő sorozat koncepcióját, amelyet tavaly - öt másik európai projekt mellett - beválogattak a European Broadcast Union elnevezésű nemzetközi vásárra. A koncepció, a karaktertervek és a látványtervek mellett elkészült négy epizód forgatókönyve, amelyek mindegyike a Rejtekesben játszódik, egy békés és barátságos helyen, ahol mindenki önmaga lehet, és mindenki fontos és hasznos tagja a rendkívül színes közösségnek, amelyet lyukas hasú szörnyecskék, varázslatos állatkák és fény-jetik laknak. Ebbe a különleges erdei világba kerül be egy kisfiú, aki különböző hétköznapi, a célcsoport számára ismerős kalandokba keveredik. A sorozatnak nincs egy kiemelt főszereplője és nincsenek jók meg rosszak, az egyes kalandokra épülő tévés epizódhoz kapcsolódó internetes játékban pedig több karakter szemszögéből követhetjük végig az adott történetet, miközben különböző feladatokat kell megoldanunk. Az európai viszonylatban is újszerű, kettős platformra épülő Hush-hush Wood producere és gyártója a Studio Baestarts, amely egy német koproducerrel együttműködésben fejleszti a sorozattervet. Erkel András elmondása szerint a Cartoon Forumon elsősorban televíziós előfinanszírozót, külföldi forgalmazókat, valamint internetes céget keresnek az 1.365.000 eurós költségvetésű projekthez, amelyet a magyar közönség a tervek szerint a Minimaxon láthat majd.



Ludmilla (12 x 10’), Inforg Stúdió & Solve Art Kft.

Nagy fába vágta a fejszéjét a Solve Art Kft. és az Inforg Studió, ugyanis a 16 éven felülieknek készítenek animációs sorozatot, ami a magyar filmgyártásban ritkán célzott korosztály.Bár tőlünk nyugatabbra készülnek felkapottabb szériák, a Cartoon Forumon felvonultatott projektek közt sem gyakori jelenség a felnőtt korosztálynak készülő rövid animáció. A Ludmilla középpontjában Milla áll, egy kedves 19 éves szingli, aki Ho She Min nevű lakótársával - egy vietnámi malaccal - osztja meg mindennapjait. A fiatal lány egy nagyvárosban, szüleitől függetlenül él, a felnőtté válás rögös útját járja, s gondolatai leginkább a fiúk körül forognak. A 2D digitális animáció forgatókönyvéért és grafikai stílusáért Mechler Mona felel, aki a Ludmilla ötletével a Solve Art-ot kereste meg, melynek alapítóival, György Leával és Kálóczy Rékával korábban már dolgozott együtt a rendező a Varga Stúdióban. Ezután kapcsolódott be az utóbbi években animációkkal is kacérkodó Muhi András és az Inforg, valamint a berlini Intuit Pictures, ahol a tervek szerint a sorozat utómunkálatai zajlanak majd. Kálóczy Réka producer a South Park-ot említette meg a Ludmillá-hoz hasonlóan fiatal felnőtteknek - felnőtteknek szóló sorozatként, abban a viszonylatban is, hogy ez a sorozat jól megtalálta a maga - igenis piacképes - célközönségét. A Ludmilla producerei a 800.000 eurós költségvetés 20%-át tervezik hazai forrásokból előteremteni, valamint a 20%-os adóvisszatérítést is igénybe kívánják venni, így a Cartoon Forumon a fennmaradó 60%-hoz keresnek külföldi koprodukciós partnert vagy elővásárlót valamely külföldi televízió személyében, valamint televíziós és DVD forgalmazót. A producer elmondása szerint elsősorban európai közönséghez szóló film első epizódjának jelenleg az utómunkálatai zajlanak, ennek trailere a Cartoon Forumon debütál majd. A Ludmilla 12 részesre tervezett szériája két év múlva készülhet el.


 

Milla & Mama (13 x 8‘), Cinemon Entertainment Kft.

D. Tóth Kriszta a Nők Lapjában indította el Lolával az élet című cikksorozatát, amely azóta könyv és rajzfilm formájában is piacra került. A Lolamesék főszereplője Lola, egy óvodás kislány, aki sokat utazik, nem szereti a körtét, szelektíven gyűjti a szemetet és az Apukájával angolul beszél. A 13 részesre tervezett, 2D digitális papírkivágásos technikával készülő animációs sorozat képi világát a Lola Mesék könyveket illusztráló Faltisz Alexandra zsírkréta-rajzokat és fotókat elegyítő kollázsai határozzák meg, animációs vezetője Albena Petrova, nemzetközi supervisora pedig Albert Hanan Kaminski. A pre-school korosztályt megcélzó könyvsorozat eddig megjelent három darabjában már megtalálható egy-egy dvd, amelyen a könyvben szereplő három történet egyike került megrajzfilmesítésre. A Sanoma és a Cinemon Film támogatásával, utóbbi gyártásában, Temple Réka producer kezei alatt készülő epizódok gyártása jelenleg a negyedik résznél tart, az alkotók a tévésorozat mellett különböző cross media termékek gyártásával kacérkodnak, úgy, mint Ipades alkalmazások, valamint a honlapon már fellelhető Lolás számítógépes játékok. Lola jelen van a facebookon, twitteren, blogot vezet, továbbá tervezik papír-írószer termékekkel, egészséges életmód kampánnyal és Lola-élelmiszerekkel öregbíteni a brandet. Temple Réka elmondása szerint a Cartoon Forumon bemutatkozó 13 nyolc perces epizód gyártási költsége 500 ezer euró, amelynek fele áll jelenleg a produkció rendelkezésére, így a nemzetközi platformon televíziókat és további koproducereket is keres a Cinemon Film. A kétnyelvű kislány történeteiben központi szerepet kapnak a kulturális különbségek is, így a producer bizakodó a Cartoon Forumos szereplés kapcsán, annál is inkább, mivel előzetes érdeklődést mutatnak a projekt iránt különböző potenciális partnerek Izraelből, Argentinából, Kanadából és Európa számos országából.




Patrick & Theo (12 x 13’), Proud Media

B. Nagy Ervin, Kovács Márton és Nagy Marci, a MOME animáció szakos hallgatói az ötletgazdái a Patrick & Theo című sorozattervnek, amely diplomamunkaként indult. Nagy Marci elmondása szerint egy olyan 6-9 éveseknek szóló mesesorozatot akartak megalkotni, amelyet ők gyerekként szerettek, de ma nincs jelen a palettán. A Patrick & Theo az elvadult jövőben játszódik, amikor a természet visszaveszi az uralmat az emberek felett. Ebben a világban él Patrick, egy nyolc év körüli kisfiú emberszabású kutyájával, Theoval egy elhagyatott filmarchívumban, ahol szabadidejében régi rendőrsorozatokat néz, amikor épp nem a világot próbálja megmenteni. A kisfiú ugyanis rendőrként próbál rendet tenni a körülötte uralkodó káoszban, noha a bűntényt többnyire csak beleképzeli az adott szituációba. A sorozatot az alkotók elmondása szerint a könnyedség, a humor és az akcióorientáltság határozza meg - akciókliséket és zsánermegoldásokat szőnek bele a történetekbe, amelyek egy-egy megoldandó bűntény köré szerveződnek. A 2D computeranimációval készülő sorozat egy teljes évadnyi szinopszisa elkészült már, továbbá két epizód forgatókönyve, valamint számos karakterterv és artwork vár a megvalósulásra. A sorozat pilot epizódja a tervek szerint február végére készülhet el. A hallgatók sorozattervét a MOME inkubátor programja támogatja, amely Fülöp József tanszékvezető elmondása szerint lehetővé teszi, hogy a hallgatók elkészítsék a sorozat egy epizódját, diplomamunka gyanánt, valamint elindítja őket az önmenedzselés útján. Mivel a Cartoon Forumra egy cég csak egy projekttel nevezhetett, a Patrick & Theo a Proud Media neve alatt fut, amely az egyetem egyik hallgatójának cége. Az 1 millió eurós költségvetésű projekt megvalósulásához a három fiatal animátor producerekre, forgalmazókra és broadcasterekre szeretne szert tenni a Cartoon Forumon, amelynek előzményeként már érkezett néhány megkeresés az alkotókhoz.

 


Sunshine News (12 x 10’), Puck

A Sunshine News szintén MOME animáció szakos hallgatók projektje, név szerint Bera Nándoré és Végső Ágotáé. A Bera Nándor elmondása szerint a Spongyabob és a Chowder stílusát idéző animációs sorozat egy televíziós csatorna kulisszái mögé enged bepillantást, az egyes epizódok egy-egy híradó elkészültének viszontagságos és mulatságos körülményeit mutatják be. A hét év feletti korosztályt megcélzó széria vizuális és dramaturgiai poénok sorára épül - a tévéstábban dolgozók mindent elkövetnek, hogy ne legyen zökkenőmentes egy-egy adásmenet. Tibi, az idióta sportriporter az események mozgatórugója, aki polgármester Apukájának köszönheti a tévénél betöltött pozícióját. Fontos karakter még Napocska, a helyes meteorológus lány, Konrád, a perfekcionista hírolvasó, Kakas, a főszerkesztő, Zoli, a helyszíni riporter, valamint a Kéz, amely bele-belenyúj a képbe. A digitális 2D technikával készülő sorozat trailere már kész, valamint ki vannak dolgozva a karakterek, a hátterek, a dramaturgia és néhány szinopszis a mindösszesen 12-szer 10-percesre tervezett sorozatból. "Ez a szakmai csúcstalálkozó, ami itt nem történik meg, az másutt sem fog" - mondta Bera Nándor a Cartoon Forum kapcsán, aki - alkotótársával egyetemben - több megvalósulási forgatókönyvet is el tud képzelni az 1 millió eurós büdzséhez, amely a Patrick & Theo-hoz hasonlóan a MOME inkubátor programjának keretében indult el a megvalósulás útján.





The Pupaks (9 x 13’), Animaci Film

A The Pupaks Lehotay Zoltán és Hoós Ágnes mesesorozat-terve, amelyet a saját kislányuknak improvizált mesék inspiráltak. Az 5-8 éves korosztályt megcélzó történetek kötetlen dramaturgiára épülnek, főszereplői kisiskolás csapatként működő antropomorfizált kisállatok. A sorozat-terv egyfajta ál-interaktivitást ígér, hiszen a szereplők beszélgetéseibe bele-belekúszik a mesét mesélő szülő és gyermeke kommunikációja, amely befolyásolja a történések menetét, a szereplők viselkedését. Az eddig főként animációs reklámfilmeket készítő Animaci Film a The Pupaks gyártója. A sorozat főszereplői két lovacska - őket és a többi szereplőt is kislánya fantáziájára támaszkodva rajzolta meg Lehotay Zoltán. A kevert technikával, azaz hagyományos rajz és digitális 2D ötvözetével készülő sorozat karaktertervei és szinopszisai már készen vannak, elkészült továbbá a széria fázisrajzokból építkező trailere. A lovacskák mellett szerepel a sorozatban sárkány, giliszta, légy és három macska - az ő karakteranimációik rajz alapúak, míg a kevésbé aktív háttérszereplőket digitális technikával animálják majd. A kilenc 13 perces epizódból álló sorozat producere Hoós Ágnes, a mintegy 950 ezer eurós összköltségvetésű produkció fejlesztése magánpénzből készült, az alkotók az első epizód elkészítésére pályáztak az MMKA-hoz. A 20%-os adókedvezmény igénybevételével együtt az Animaci Film a gyártási költségek 30%-át tudja fedezni, a maradék összeg előteremtésével kapcsolatban bármilyen opcióra nyitottak az alkotók. Lehotay Zoltán elmondása szerint hat tévétársaság és két befektető cég jelezte előzetes érdeklődését a Cartoon Forum kapcsán a produkció felé, amelynek mesekönyv-változatára és internetes alkalmazásaira is vannak konkrét elképzelések.


 

A Cartoon Forumon felvonultatott projektek teljes listája ide kattintva olvasható!