magazin
Nae Caranfil új filmje, a román-bolgár-magyar koprodukcióban készült 6,9 a Richter-skálán világpremierjével nyit a kolozsvári TIFF ma este. A jövő…
továbbmagazin
Mitől lesz egy film fesztiválsiker? Van olyan, hogy fesztiválfilm, és ha igen, mitől lesz egy opusz azzá? Attól, hogy szerzői, független, hogy…
továbbmagazin
Átnyergeltünk a versenyprogramra, ahol láttunk egy győzelemre is esélyes izraeli vallási drámát, majd beszélgettünk a Titanic nyitófilmjeként…
továbbhír
Bogdan Mirica román rendező Caini (Kutyák) című filmje nyerte a 15. Transilvania Nemzetközi Filmfesztivál 15 ezer eurós fődíját. A fesztivál díjait…
továbbmagazin
A kolozsvári fesztivál hajrájában beszélgettünk a fődíjat elnyert versenyfilm, a Cannes-ban is elismert Kutyák író-rendezőjével, valamint…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié