Madarász Isti szerint már az is rettenetes, hogy álló formátumban kell rögzítenie a mozi jövőéről szóló gondolatait, Tóth Barna véleménye szerint a mozitermek életmentőek, majd elvesztette a fonalat, Grosan Cristina pedig úgy gondolja, hogy a mozgóképes történetmesélés a befogadóban és az alkotóban él és virul, de a helyszín változni fog.

Olyan, mint a borsófőzelék, valaki szeret, valaki nem szereti, de senkinek nem játszik fontos szerepet az életében, csak azoknak, akik gyártják és termesztik" - Baranyi ezzel a szokatlan hasonlattal élt a mozit illetően.

Csuja László szerint már a '70-es években meghalt, Szász Attila pedig úgy gondolja, hogy az emberiség előbb fog elpusztulni, mint a mozi. „Majd történik valami globális katasztrófa, és ha néhány ember túléli, ők majd előmásznak a romok alól, bolyonganak a felszínen és belebotlanak egy jó állapotban maradt moziterembe, valahogy áramot csiholnak És elindul egy film. Ahogy peregnek a kockák a filmvásznon, rájönnek, hogy ez a világ legfontosabb dolga."

Baranyi Benő (Zanox - Kockázatok és mellékhatások), Csuja László (Virágvölgy, Szelíd), Grosan Cristina (A legjobb dolgok bőgni kell, Hétköznapi kudarcok), Kocsis Ágnes (Friss levegő, Pál Adrienn, Éden), Madarász István (Hurok, Egy szerelem gasztronómiája, Ecc-Pecc, Átjáróház), Schwechtje Mihály (Remélem legközlebb sikerül meghalnod :)), Szász Attila (Örök tél, A berni követ, Félvilág, Apró mesék), Tóth Barnabás (Akik maradtak, Mesterjátszma) gondolataiért nézd meg ezt a videót: