A májusi Cannes-i Filmfesztiválon a nagyvilág filmfőiskolásainak legjobbjait felvonultató „Cinéfondation” versenyben Szimler Bálint, a Színház és Filmművészeti Egyetem hallgatója Itt vagyok című vizsgafilmjével mutatkozhat be.
Az idei évben Liszka Tamást, a SzimplaFilm fiatal és hiperaktív producerét delegálja a Filmunió a Cannes-i Filmfesztivál ideje alatt zajló Producers on the Move produceri találkozóra. Liszka az Egill-t, a Riportré 2010-et, és Tolnai Szabolcs filmtervét, az Anna történeté-t viszi magával a Riviérára.
Bodzsár Márk első játékfilm-forgatókönyve egy az indexen megjelent, meglehetősen abszurd híren alapszik. Az Örök béké-ben lesz temetkezési vállalkozókkal szövetkező korrupt mentős, délszláv háború elől hazánkba menekülő szerelmes és némi fekete humor.
Kritikusunk még a Titanicon megmondta, hogy a 9 animációs mozija látványos, de nem a humoros, gyerekbarát fajtából való. Nehéz kérdéseket feszeget, vészesen komor hangulatban, lenyűgöző vizuális körítéssel.
A Before Dawn után ismét magyar kisfilm keltette fel az operatőrök szaklapjának figyelmét: A repülés története kapcsán Erdély Mátyás operatőr és Kenyeres Bálint rendező meséltek az American Cinematographernek arról, hogy mennyi ideig tervezték a repülőgép zuhanását, hogy helikopterrel szállították az eszközöket, és hogy nem minden egysnittes, ami annak látszik.
"Menjen inkább színházba, a filmművészet haldoklik, a színház legalább már régen kiszenvedett" - mondta Gigor Attila bölcs mozipénztárosa A nyomozó-ban, és mi is erre buzdítunk mindenkit ismét! Cikksorozatunkban – némi hallgatás után – ezúttal öt filmes vonatkozású színdarabot ajánlunk.
A húsz éves Mediawave Szombathelyre költözött: az évforduló mellett az újrakezdést is szeretnék ünnepelni a szervezők. A húzónevek Mika Kaurismaki, Peter Greenaway és Gil Scott-Heron.
Filmes ügyvédünk megint válaszolt: Részesülhet-e szerzői jogi védelemben a filmötlet?