Az Urániában kéthetenként megrendezett Gyújtópont sorozat szombati témája a reklámfilm és videóklip, ahol az alkotók személyes jelenlétét is beharangozták. A vetítést követően elmaradt a westendes és a nyugati-trendes stílus képviselőinek az összeütközése a kávézóban, hiszen az előbbiből Bergendy Péter, az utóbbiból Fazakas Péter és Antal Nimród hiányzott. Herendi Gábor a reklámfilmek, Rohonyi Gábor pedig a társadalmi reklámok, videóklipek előnyeit és hátrányait ecsetelte Stőhr Lóránt és Vaskó Péter kérdéseire.
Még több magazin
magazin
Az egyik legsikeresebb rövidfilmkészítőként tartják számon, három rövidfilmjével több mint kilencven nemzetközi díjat nyert. Az izlandi rendező…
továbbmagazin
A fergeteges Vörös rakéta után három évvel Sean Baker újra a cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában szerepel. Már megint egy felturbózott…
továbbMájus 14. és 25. között rendezik a filmvilág egyik legrangosabb seregszemléjét, a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivált. Francis Ford Coppola, Andrea Arnold, David Cronenberg, Jorgosz Lanthimosz, Paolo Sorrentino és Paul Schrader is versenyben van. A Filmhu ismét a helyszínről jelentkezik a legfrissebb beszámolókkal és kritikákkal.
Emma Stone még a saját ujját is levágja egy szerep kedvéért
Ha prostit veszel feleségül, számíts rá, hogy anyád kiborul
Nagy a verseny az idei Palm Dog díjért
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié