A magyarhangya a hangyaPASS bérlet rendszer kialakításakor igazodni akart a közönség igényeihez és reflektálni a fimipar mostani helyzetére, a mozik bezárására. Az elsődleges törekvés az volt, hogy közelebb hozza a közönséget a forgalmazói oldallal és az ő igényeikhez szabott műsort állítson össze. A bérlet keretében hat fiatalokról szóló filmet kínáltak, amelyekhez friss magyar kisfilmeket (Valami kék, Külalak, Nekem lőttek, Pinkwater) kapcsoltak, az Enter the Void rendezőjét, Gaspar Noét és a Tilva Ros stábját személyesen is elhozták Budapestre. A filmek előtt vetített trailerekből a közönség maga válogathatta össze a soron következő hangyaPASS filmjeit.

A tervezett lokális szponzorációt, amelynek keretében cégek segítségével olcsósították volna a bérleteket, csak Szombathelyen sikerült megvalósítani, itt a helyi szponzorok felajánlásai a bérlet árát 2.300 forintra szorították le a mindenhol máshol kapható, hat filmre szóló 3.600 forint helyett. Az utolsó filmnél azonban sikerült a szponzoráció: a Burn Energy Drink és az Offline Magazin megvette a Tilva Ros Corvin moziba tervezett előadását és saját célközönségének ingyen biztosította a film megtekintését, emellett nyáron országszerte  elviszi a filmet a helyi fiataloknak a népszerű skateboard és wakeboard pályákhoz. A gördeszkás videóversenyre olyan homemade videókat várnak, amikben extrém helyszínen mutatják be trükkjeiket a jelentkezők. A magyarhangya a sajtótájékoztatón kiemelete, hogy a Tilva Ros bemutatásánál sikerült megvalósítani azt a célkitűzést, hogy a filmhez olyan szponzort találjanak, melynek célközönsége egyezik a mozgaloméval.

A budapesti mozikban közel félházas vetítések voltak, a vidéki az eredmények jóval szerényebbek lettek, noha időközben az  egyedi jegyek vásárlását is lehetővé tették: 800 forintért bárki jegyet válthatott a filmekre. A filmek számtalanszor megosztották a közönséget, de a bátorító visszajelzések kapcsán a filmekből az év folyamán további vetítéseket szerveznek.

A magyarhangya pozitívumként könyvelte el, hogy a hangyaPASS#01 kapcsán a magyarhangya neve és tevékenysége ismertebb lett Magyarországon, és mivel a következő filmes bérlet, a hangyaPASS#02 filmjeit a közönség kiválasztotta, amint egy főszponzor fantáziát lát benne, azonnal indítható, akár még az idén is. Közben további modellek bevezetésén is gondolkodnak: havonta jelentkező dokumentumfilm-sorozat az idősebb célközönségnek, illetve friss magyar filmek event-alapú bemutatása, valamint az Odeon-mozival való szorosabb együttműködés.