magazin
Georg Höllering a Hortobágy (1936) című filmjével írta be nevét a magyar filmtörténetbe, majd Angliába emigrálva, mint mozitulajdonos és…
továbbmagazin
Már nem kell visszaszámolni, hivatalosan is megkezdődött a várva várt vakáció, indulnak a nyári táborok, a Balaton parti strandolások. Az idei hét…
továbbmagazin
Idén májusban négyszeresen örülhettünk a Saul fia sikerének, amelyből az egyik elismerést, a Vulcan-díjat, Zányi Tamásnak köszönheti a film. A…
továbbmagazin
Mától látható a mozikban a Saul fia, Nemes Jeles László első nagyjátékfilmje, amely jövőre az Oscar-díjért folyó versenyben a „legjobb idegennyelvű…
továbbmagazin
Nemes Jeles László Saul fia című filmje már a hivatalos cannes-i díjátadó előtt két fontos elismerést kapott: a magyar filmnek ítélték a nemzetközi…
továbbmagazin
Piros műanyagszékek és négyszögletű ebédlőasztalok, üvegfal mögött sorakozó levesestálak, fehér tálcák és tipikus menza illat, bár ez utóbbit…
továbbmagazin
A fiatal filmes generáció kreativitására a videoklipek is felhívják a figyelmünket. Összeállításunkban nem csak a kortárs zenei paletta…
továbbmagazin
Végre itt van a tartós jó idő, talán túl jó is. Langyos nyári estéken tévét nézni sem rossz, mi most új orosz drámát, bájos szerelmi trilógiát és…
továbbmagazin
Clara Royer francia írónő, Nemes Jeles László Saul fia című Cannes-i Nagydíjas filmjének társ-forgatókönyvírója. Első regénye, a Csillag, két évvel…
továbbmagazin
A Másik Magyarország és a Cannes-t is megjárt Lágy eső rendezője, újabb érzékeny filmet készített az HBO és a Campfilm közös produkciójában. A tabut…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéÚgy érzem, a saját temetésemen vagyok, ha klasszikus zenét hallgatok.
Helen / Egy lányról