magazin

„Magánkalóz a filmdzsungelben”

Georg Höllering a Hortobágy (1936) című filmjével írta be nevét a magyar filmtörténetbe, majd Angliába emigrálva, mint mozitulajdonos és…

tovább

magazin

Dobozban: Áció, káció...

Már nem kell visszaszámolni, hivatalosan is megkezdődött a várva várt vakáció, indulnak a nyári táborok, a Balaton parti strandolások. Az idei hét…

tovább

magazin

Zányi Tamás: Hallani az ajtónyikorgás dallamát

Idén májusban négyszeresen örülhettünk a Saul fia sikerének, amelyből az egyik elismerést, a Vulcan-díjat, Zányi Tamásnak köszönheti a film. A…

tovább

magazin

Saul fia: Végtisztesség – ember az embertelenségben

Mától látható a mozikban a Saul fia, Nemes Jeles László első nagyjátékfilmje, amely jövőre az Oscar-díjért folyó versenyben a „legjobb idegennyelvű…

tovább

magazin

Nemes Jeles László: A tengeri szörnyek között

Nemes Jeles László Saul fia című filmje már a hivatalos cannes-i díjátadó előtt két fontos elismerést kapott: a magyar filmnek ítélték a nemzetközi…

tovább

magazin

Testről és lélekről: “Vicces, furcsa, érzelmes”

Piros műanyagszékek és négyszögletű ebédlőasztalok, üvegfal mögött sorakozó levesestálak, fehér tálcák és tipikus menza illat, bár ez utóbbit…

tovább

magazin

Zene képekben

A fiatal filmes generáció kreativitására a videoklipek is felhívják a figyelmünket. Összeállításunkban nem csak a kortárs zenei paletta…

tovább

magazin

Dobozban: Végre itt a nyár!

Végre itt van a tartós jó idő, talán túl jó is. Langyos nyári estéken tévét nézni sem rossz, mi most új orosz drámát, bájos szerelmi trilógiát és…

tovább

magazin

Clara Royer: „Közép-európai ember vagyok”

Clara Royer francia írónő, Nemes Jeles László Saul fia című Cannes-i Nagydíjas filmjének társ-forgatókönyvírója. Első regénye, a Csillag, két évvel…

tovább

magazin

Seb: “A vér megnyugtat”

A Másik Magyarország és a Cannes-t is megjárt Lágy eső rendezője, újabb érzékeny filmet készített az HBO és a Campfilm közös produkciójában. A tabut…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 

Úgy érzem, a saját temetésemen vagyok, ha klasszikus zenét hallgatok.

Helen / Egy lányról

Oszd meg! Az összes idézet