magazin

Toronto 2014: szadomazo humor

Vegyes mérleggel zárult az Oscar­szezont belobbantó monstre filmfesztivál Torontóban. Hajdu Szabolcs Délibábja eltűnt a hangzavarban, Budapest…

tovább

magazin

Dobozban: Ilyen volt szőkesége

A klasszikus magyar sorozatoké és az amerikai sikerfilmeké lesz ez a hét, de lesz egy csomó adaptáció, és többször szót kér Catherine Deneuve is. A…

tovább

magazin

Áron mi vagyunk

Kis költségvetésből, barátok segítségével, gerillamódszerekkel készült Reisz Gábor diplomafilmje, mely minden nagy tanulság erőltetése nélkül szól…

tovább

magazin

Zomborácz Virág: "Akkor kezdtem el a felnőtt életemet"

Forgatókönyvíró szakon végzett, írt sorozatokat, rendezett kisfilmet, első nagyjátékfilmje, az Utóélet pedig megjárta a Berlinalét és Karlovy Varyt…

tovább

magazin

"Így kell leszedni egy szarvast"

Nagymenő vállalkozók balul sikerült kirándulását meséli el az "első magyar szarvasvadászos thrillerként" emlegetett Víkend, melyben a főbb…

tovább

magazin

A legfontosabb, hogy mit kér a film

„A film választja ki a szereplőket, miközben így nyeri el entitását az alkotás” - hangsúlyozta a Fényíró Filmklub szerdai beszélgetésén Tímár Péter,…

tovább

magazin

A mosolya mögé bújt el

Eredetileg apácának készült, zárkózottságát azután sem vetkőzte le, hogy szülei felküldték Pestre. Igazi sztár volt, aki mégis egész életében a…

tovább

magazin

Dobozban: Pánik és szerelem

Sok-sok adaptáció és friss dokumentumfilmek várják azokat, akik a héten a tévét választják. De lesz még életrajzi film, Oscar-díjas alkotás, és…

tovább

magazin

Apám szelleme a gardróbban toporog

Az Utóélet alapvetően nem vígjáték, kiindulási pontja pedig kifejezetten szomorú, mégis kevés olyan magyar filmre emlékszem, amelyen ennyire…

tovább

magazin

Utóélet: "Megláttam benne egy embert"

Kedd este az Uránia moziban tartották Zomborácz Virág első játékfilmje, az Utóélet díszbemutatóját. A meghívott filmeseket kérdeztük arról, hogy mi…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
- Finom a tehenük teje!
- Nekünk csak bikánk van fiam!

Tökös tekés

Oszd meg! Az összes idézet