magazin

Az emigrációt nehezen tudom elképzelni, én a négyes-hatoson szeretek utazni

Mozikban Kárpáti György Mór Nádas-dokumentumfilmje, az író világát varázslatos, hosszan kitartott természeti felvételekben megörökítő Saját erdő. A…

tovább

magazin

Rodrigo Sorogoyen: A hóhérok köztünk vannak, de senki sem válik szívesen azzá

Az erkölcstelen viselkedés és a műfaji kísérletek egyaránt izgatják a fantáziáját, és a festői Galíciában forgatott és most a magyar mozikban is…

tovább

magazin

A Tetrisért megbolondult a világ, de a filmváltozatért nem fog

Egyszerűnek tűnő, mégis végtelenül kombinálható világhírű logikai játék a vasfüggönyön keleti oldaláról — ami a magyaroknak a Rubik-kocka, az az…

tovább

magazin

Egy londoni koedukált vécében éled fel a romantikus vígjáték műfaja

A fiatal brit rendező Raine Allen Miller első filmje az idei Sundance fesztiválon mutatkozott be, ahol azonnal óriási sikert aratott. Az életvidám…

tovább

magazin

Larry végre otthon is belekiabálja az arcodba az igazságot

Bernáth Szilárd borsodi története mellett felidézheted az Átjáróház hullaházi romantikáját, Kövesi Zsombor pedig ismét megmutatja, miért lehet ő a…

tovább

magazin

„Én még mindig anarchistának tartom magam” – Tarr Béla a Partizánnál

Életútinterjút adott Tarr Béla a Partizánnak. A 3 órás vágatlan beszélgetés legemlékezetesebb pillanataiból gyűjtöttünk ki néhányat. A Sátántangó…

tovább

magazin

Román Katalin: Az elejétől kezdve szerettem volna belakni Zsófit

Dühből és dacból dolgozva, felejthetetlen módon formálta meg a Hat hét életet adó főszereplőjét. Első nagyjátékfilmjén van túl, és a kritikusok…

tovább

magazin

Cronenbergnek tetszettek a kommunizmusból itt maradt brutalista épületek

Az idei Sundance Filmfesztivál legfelkavaróbb filmjét, az Infinity Pool című pszichológiai thrillert részben hazánkban forgattak. Kresmery Dániel és…

tovább

magazin

Ragályi Elemér: Művészetről márpedig szó ne essék

Miért hívták Aranygaluskának? Hogyan csípte el a magyar film hőskorát? Szokott-e álmodni a filmjeivel? Többek között ezek is kiderülnek Nemes Gyula…

tovább

magazin

Szamosi Zsófia: Egyszerre érzem azt, hogy én vagyok a vásznon, meg nem is

Már játsszák a mozik a Műanyag égbolt című animációs sci-fit, amelyben a búra alá rejtett Budapest a Szárnyas fejvadász és a Palackba zárt szellem…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Hogy egy állat halála mekkora gyönyörűséget és élményt jelent számomra, azt éppen csak kezdtem felfogni, és az emberi halál élményét az alaposabb megértés időszakára akartam tartalékolni.

Interjú a vámpírral

Oszd meg! Az összes idézet