magazin

Tóth Tamás: Farkas

A Farkas kétségtelenné teszi, a direktor újra meglelte hazáját; rátalált arra a helyre, ahol senki nem mozog nála otthonosabban.

tovább

magazin

Szász János: Ópium

Orvos és páciens, ráció és őrület, drogmámor és józanság. Szász János Ópium című filmje a függőségről szól, lett légyen az bármi is, amely eltávolít…

tovább

magazin

Front

A szupermodernizmus a jelen építészetének irányzata; az a törekvés, hogy még véletlenül se éljünk kényelmesen, csak olyan tereket teremtsünk,…

tovább

magazin

Maár Gyula: Töredék

Szuggesztív nyitóképpel indul Maár Gyula mozija. Egy karcos gramofonról megrázó, artikulálatlan emberi hangok hallatszanak, melyet egy ágyban fekvő…

tovább

magazin

Elek Judit: A hét nyolcadik napja

A legendás Máriássy-osztály Szabó István, Kardos Ferenc, Gyöngyössy Imre, Rózsa János, Gábor Pál és Kézdi-Kovács Zsolt mellett mára méltatlanul…

tovább

magazin

Simonyi Balázs: Originál láger

Simonyi Balázstól az idei szemlén láthatunk egy személyes, kedves filmet a közelmúltról, valamint egy (Tóth Barnabással közösen rendezett) groteszk,…

tovább

magazin

Beszélgetés Tóth Tamással

Tóth Tamás legújabb filmje egy újabb western-dramaturgiával operáló mese. Ezúttal azonban nem a nyolcadik kerület a helyszín, hanem a téli orosz…

tovább

magazin

Borúra derű – és viszont

A szombat esti láz rányomta a bélyegét a Szemle vasárnap délelőttjére: karikás szemű, kóválygó alakok a Mammut és a Millenáris kihalt csarnokaiban.…

tovább

magazin

Szirmai Márton: Szalontüdő

Szirmai Márton kisjátékfilmje szavak nélkül mesél el egy történetet, emléket állítva a magyar gasztronómia egyik unikumának, a talponállónak.

tovább

magazin

Beszélgetés a KOLINFILM-esekkel

A KOLINFILM két alapítótagja a középiskola óta csinál együtt filmeket. Az azóta eltelt néhány évben sikert sikerre halmoznak, külföldi díjakat is…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Ez egy koszorúslányruha. Egy röpke napig valaki nagyon szerette. Aztán kidobta... mint a karácsonyfát. Ma ő a kedvenc, holnap... kopp, a járda szélére kerül. Rajta a szaloncukros papírok, mint egy megerőszakolt nő, letépett, szakadt bugyiban, szigetelősza

Harcosok klubja

Oszd meg! Az összes idézet