Mamoru Oshii: Ghost in the shell 2; InnocenceShinji Armaki Appleseed-je éppúgy, mint Mamoru Oshii Ghost in the shell 2: Innocence című alkotása a jövőben játszódó digitális animációs technikával készült sci-fi. Ezekben a világokban hétköznapi jelenséggé vált az ember-szerű robotok jelenléte: akiket vagy klónozással, mesterséges körülmények között alkottak meg, vagy gépként, alkatrészekből szereltek össze. Igaz, hogy az ellenségeskedéshez szükséges emberi tényezőket (az olyan érzéseket, mint az irigység, vagy a féltékenység) kihagyva alkották meg az Appleseed világjának klónjait, az általa teremtett világból az erõszakot nem sikerült teljesen megszüntetni. A film által terembett jövőbeli világban: Olympos városának társadalmában, ott lappang egyben a félelem és a csodálat érzése is. Ahol kiborgok harcolnak egymással a legmodernebb fegyverekkel, de ugyanakkor a lelkük mélyén ezek a gépek mégis képesek érzelmeket táplálni mások iránt.

Az Innocence jövőbeli világában a kiborgok (kik szintén emberi lélekkel bírnak) és a néhány fennmaradt ember mellett, a babák (akik viszont teljes mértékig robotszerű teremtmények), játsszák a fõszerepet. A babák világának megalkotása, nem új ötlet Mamoru Oshii részéről. 1995-ben készítette el a kiber-punk anime világának első részét, mely olyan filmekre is nagy hatással volt, mint például a Mátrix-trilógia. Az alkotás a maga atmoszférájával és történetével  kategóriájának film noire-ja, melynek robotjai a létezés alapjaira keresik a választ. A szereplők irodalmi és filozófiai fejtegetései egyben szimbolikusan párhuzamot sugallnak napjaink problémáival is. A babák ezen emberi tulajdonságokkal való felruházása szintén nem új, a japán hagyományokban és kultúrában többször megjelenő elem. Ezen a hiten alapszik Oshii filmje, mely a mélyebb gyökerekben rejlő motívumok miatt válik értékesebbé.