Kapcsolódó anyagok
Schwechtje Mihály Hőség című forgatókönyve nyerte az idei Hartley-Merrill Nemzetközi Forgatókönyvírói Verseny magyarországi fordulóját. A rendhagyó időkezelésű sztorit az "önmagába csavarodott tanyasi világ" pontos és hiteles ábrázolása miatt érezte arra érdemesnek a Fekete Ibolya vezette zsűri, hogy eredeti magyar színekkel képviselje hazánkat a Los Angeles-i döntőben.
Még több magazin
magazin
Gondoltál már arra, hogy hátrahagyva a frusztráló hétköznapokat heteken át mást se csinálsz, csak túrázol? Mándi Ferenc és Till Anilla…
továbbmagazin
Az idei cannes-i fesztivál egyik legjobban várt versenyfilmje volt a Megalopolis, ami Francis Ford Coppola személye, valamint az évtizedek óta…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéTheo / Zuhanórepülés