Egy furcsa szerzetről, Harvey Pekarról, a szuperhősöket száműző realista képregények kissé lökött clevelandi pionírjáról szól az American Splendor. A film rendezői elismert dokumentaristák, Shari Springer Berman és Robert Pulcini, akik a legjobb adaptált forgatókönyv kategóriájának jelöltjeiként jelennek meg az idei Oscar-ceremónián. Michael Moore Kóla, puska, sültkrumplijának sikere után a nem-fikciós alkotások is betörtek az amerikai moziforgalmazásba. Így ez az eredetileg tévének készült, fikciós és nem fikciós elemeket egyesítő, furcsa hibrid-film is túlszárnyalta alkotói legmerészebb álmait: állva tapsolta meg a közönség a tavalyi Sundance Fesztiválon, ahonnan a fődíjjal távozott, majd Cannesban a FIPRESCI (Filmkritikusok Nemzetközi Szövetsége) díját kapta. Itt beszélgettünk a rendezőpárossal, amelynek női tagja, Shari Springer Berman félig magyar (Springer ágon).
Még több magazin
magazin
Bár lehet, hogy a májusi estéken legszívesebben kerthelységben sörözgetnénk a barátainkkal, biztos akadnak olyan napok is, amikor egy jó filmre…
továbbmagazin
Az Amazon Fallout sorozata nem csupán egy az utóbbi idők lélektelen videojáték-adaptációjai közül. A Westworld alkotóinak a kultikus játékok…
továbbFriss
Kéjsóvár idős hölggyel és megingott apácával érkezik a Friss Hús
Sok év után újra vásznon Verebes István
Szivárványba öltözik a Cinema Niche
A MUBI a szárnyai alá veszi Nemes Jeles Árváját
Megvannak a CAD’oro Építészeti Animációs Filmszemle nyertesei
Kanadai animációs mester tart előadást a Primanima helyszínén
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéTroy Dyer / Nyakunkon az élet