Kapcsolódó anyagok
Nyári válogatásunk óta ismét számos forgatás helyszínére ellátogattak riportereink, hogy beszámoljanak a filmkészítés kulisszatitkairól és kifaggassák az alkotókat, hogyan gondolkoznak saját munkájukról. A második félév terméséből válogattunk: Dyga Zsombor, Vranik Rolnad, Szaladják István, Mészáros Péter és Mundruczó Kornél műhelyébe invitáljuk újra az olvasót.
Az úgynevezett magyar művészfilm ellenségei bizonyára örömmel nyugtázzák, hogy Mundruczó Kornél végre Lipótmezőre került, az új magyar rendezőgeneráció drukkereinek azonban nincsen félnivalójuk: a Nincsen nekem vágyam semmi és a Szép napok rendezője harmadik nagyjátékfilmjét forgatja az Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet falai között. Mundruczó a Jött egy busz… befejező epizódjában bemutatott Szent Johanna rendhagyó történetét gondolja tovább az ódon épület folyosóin és termeiben, a címszereplő képzelt-klinikai halálát követő fantasztikus események elbeszélésével.Még több magazin
magazin
Hörcher Gábor a Drifter után kilenc évvel jelentkezik új dokumentumfilmmel. A rendezőt saját szavaival mindig is a periférián élő karakterek…
továbbmagazin
Egy magyar lány és egy bhutáni fiú felkerekedett, hogy a boldogságot kutatva végigjárják a fiú dél-ázsiai hazáját. Arun Bhattarai és Zurbó Dorottya…
továbbFriss
Székesfehérvári tetoválóművész nyerte a 24 órás filmversenyt
Összeállt az idei cannes-i filmfesztivál zsűrije
11 díjat nyert a Libertate '89 a román filmdíjak gáláján
Egész héten ünnepelhetjük a magyar filmet
Ők nyerték a 11. Savaria Filmszemle díjait
Az animációsok Debrecenbe mennek
Több mint tizenhét országban forgalmazzák A boldogság ügynökét
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié