Pacskovszky Józseffel folytatódik a Kortárs Magyarok
Hétfőn A vágyakozás napjai
A vágyakozás napjai-val folytatódik tovább a Filmhu és az Odeon közös sorozata, a vetítés után a vendégünk Pacskovszky József rendező és a film főszereplője, Sevcsik Orsolya.
"Rettenetesen fontosnak érzem felhívni arra a figyelmet, hogy a család egy nagyon-nagyon fontos élettér. Azt gondolom, hogy nagyon meg kell becsülni, ha van gyereked. Nem szeretem, ha ez elsikkad, arra hivatkozva, hogy sok a dolgunk, nincs idő. Igenis úgy kell megpróbálni alakítani az életed, hogy a gyerek fő helyen legyen. Na, most a filmben szereplő házaspár esetében ez elsikkadt. Azután van egy másik fiatal, félig felnőtt-félig gyerek, akinek vannak homályos elképzelései a család fogalmáról, amelynek életében szeretne részt venni. Ebből születik valamiféle majdnem egymásra találás." - mondta korábban a rendező filmjéről a filmhunak.
Részlet a filmből
Kritikusunk szerint: "Pacskovszky József már sokszor megkapta a vádat, hogy ő a legalmodóvarosabb magyar rendező. Legújabb filmje, A vágyakozás napjai címe ellenére szerencsére egyáltalán nem hasonlít spanyol kollégája alkotásaira, inkább Bergman pszichologizáló műveit juttatja eszünkbe. Pacskovszky jól ismert témái köszönnek vissza benne, az érzelmek kuszasága, a szerepjátszások és szereptévesztések, és mindenekelőtt a boldogság keresés motívuma."
A film a legjobb forgatókönyv díját nyerte a 41. Magyar Filmszemlén.
A vetítés ideje: 2010. november 29. 20 óra. A vetítése helye: Odeon Lloyd mozi. A jegy ára: 800 forint.
A vetítés után a vendégünk Pacskovszky József rendező és Sevcsik Orsolya főszereplő.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.