A rádió aranykorában ő alakította a gyermek Woody Allent, sikersorozata azonban az Austin Powers-szel és a Buffy a vámpírok rémével kezdődött 1997-ben: egy csapásra híresség lett belőle az amerikai tini-közönség körében, még ha nem is a szívtiprók közül való. Azt mondanád rá kissrác, holott egy híján 30 éves. Azt gondolnád róla kezdő, pedig több mint félszáz mozifilm van a háta mögött, és ugyanennyi tévés munka. Hollywood ügyeletes kis koboldja, vörös hajjal, apró termettel (1,63m) és csibészes mosollyal. Kicsit tudálékos hangsúlyokkal beszél (talán a korai pályakezdés eredménye: koraérettség), de magas hangú, nőies kacajokat hallat. Ez a fickó csupa ellentmondásos vonásból áll össze. Talán ezért képes öniróniával végigbohóckodni a legprofibb stílusparódiákat és az idétlen tini-vígjátékokat egyaránt. Most éppen Az olasz melóban láthatjuk viszont, ahol a Los Angeles-i jelzőlámpák megbolondításával segíti az aranytömbök megfújását. Seth Green ugyancsak „veterán” kollégájával, Macaulay Culkinnel kísérte el a Berlini Filmfesztiválra közös filmjüket, a Party Monstert. Itt beszéltünk vele a gyerekszínészkedés nehézségeiről és előnyeiről.
Még több magazin
magazin
Elmosódik a határ valóság és képzelet, vágyak és tények között, és nézőként egy-egy pillanatra mi is úgy érezhetjük, belépünk Andrew Scott és Paul…
továbbmagazin
Az automata ajtó nem működik, kézzel kell széthúzni – és ez csak az első baljós jel, hogy milyen nehézségek és megaláztatások várják a fiatalkorú…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié