José Padilha: Onibus 1742000. június 12-én egy Sandro névre hallgató húszéves fiatalember elrabolt egy autóbuszt Rio de Janeiróban. Az Onibus 174 című dokumentumfilm az elrablás előzményeit, az okokat, az órákig tartó egyezkedést és végül a tragikus végkifejletet dolgozza fel egészen fantasztikus módon. Kissé szkeptikusan ültem be a filmre, mert nem szeretem az utólagos dokumentumfilmeket, amikor egy már megtörtént eseményre emlékeznek az érintettek. José Padilha filmje azonban amellett, hogy felvállalja filmje utólagos jellegét, sikerrel viszi át jelenidejű, pillanatról pillanatra átélhető drámává a túszejtést.
Még több magazin
magazin
„Vannak problémáim az alkohollal.” - „Mindenkinek vannak problémái vele. Egy korty nem árthat.” Till Attila legújabb, magánfinanszírozásból készült…
továbbmagazin
A Pánik és a Tiszta szívvel után, eddigi legszemélyesebb filmjével tér vissza a mozikba Till Attila. Az És mi van Tomival? gyógyulóban lévő…
továbbFriss
A Vígszínház 125 éves története filmben elevenedik meg
A közönség számára is nyitott szakmai programokkal készül a Verzió
Több mint ötven alkotással érkezik a 10. Speciális Filmfesztivál
Független filmalapot hoz létre a Budapest International Film Festival
Enyedi Ildikó lesz a Les Arcs Filmfesztivál szakmai programjának védnöke
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié